henrik l
Medlem
Nu blir det lite OT, men jag tror inte risken ligger i konverteringen USDM->AA Advantage. Problemen ligger i att det antagligen blir AA's uttagstabell som gäller och den är svjv sämre (dvs dyrare) än USDM's dito och dessutom kommer det troligen att bli mer restriktivt hur man kan routa.
Håller helt med om detta. Det kommer inte att gå att vara lika kreativ med routingen som med USDM. Men av de program som jag känner till och som existerar just nu, håller jag AAdvantage som tvåa efter USDM om man ser till uttagstabellen. Annan stor fördel med AAdvantage, om man flyger ihop poängen, är att man i likhet med BA och Iberia har 100% på basemiles som platnium och executive platinum (sapphire och emerald inom OW). T ex ger en resa med BA i WT+ GOT-LHR-HKG t&r runda slängar 28-29 000 miles.
Så nu jag handlar USDM med sikte att använda dem i AAdvantage i framtiden.