Senaste nytt

Ny tjänst med resor globalt, vilken hotellkedja?

En sak du skulle kunna göra är att skaffa Amex Platinum, visserligen ett dyrt kort men det kommer med en hel del förmåner som gör att man går plus minus noll om man nyttjar dessa (gratis besök på restaurang tex).
Den stora fördelen med detta är att du får "guldstatus" på i stort sätt alla kedjor direkt utan att bo en natt. Det kan vara bra för dig att testa dig fram lite under någon månad för att se vad som passar dig bäst och vad du gillar mest och sedan går du all in på en av dessa kedjor framöver.
Detta är något som jag absolut skall överväga. Kollade tidigare på att skaffa mig ett priority pass för lounge access osv. Men att i princip få samma tillgång till lounger samt andra fördelar såsom försäkringar, middagar osv som kommer med platinum låter ju som två flugor i en smäll.

Tack för tipset!
 
Med den mängden resor skulle mitt första val vara någon challenge.
Marriott har kvar sin Challenge (finns mer information i Marriott tråden) men summering:
Från registeringsdatum har du tre månader på dig att:
Bo 8 Nätter för Guld eller
Bo 16 Nätter för Platinum

Efter challenge kan du nog få en känsla av om du gillar programmet eller inte. Om du gillar det så är det bara fortsätta mot lifetime, om inte så har du Platinum i ett år och kan istället satsa på något annat program. :)
Det är absolut något jag kommer göra om Marriott finns på de platser jag kommer besöka. Vet du om det kan ske någon form av statusmatchning direkt eller börjar man från ”noll” när man startar challange?
 
Toppen