Senaste nytt

Ny tjänst med eSIM på SAS.

Kul initiativ, men rätt oklart vad som gäller. Gått igenom mina bokningar för i år för att se vilka som är "kvalificerande":

Sverige: Nej
Spanien: Nej
Norge: Nej
Ungern: Nej
Spanien: Nej
Norge: Nej
USA: Ja
Eftersom du precis som jag bara har "ja" på en, det råkar inte vara så att din USA resa är den första i pipeline?

Nej, tvärtom. Det är den sista i pipeline faktiskt. Har en resa inom norden imorgon, där finns inget esim.
Däremot är det första resan utanför där din fria roaming i hemma avtalet gäller, gissar jag? Kanske de gör på "din profil är i Sverige, alltså har du eu telefon, och därmed behövs den inte förrän du lämnar eu"? Fast det matchar ju inte @intuition som fått det på intra skand..

Använde mig av samarbetet KLM/Kolet i Brasilien i våras efter landning. Funkade hur bra som helst och de var billigast av alla ESIM tjänster som erbjuds efter att jag använt mig av mina 1 GB. Det är oftast billigast att köpa ett lokalt simkort, men valde att köra på denna lösning sist. Låg också en konstant rabatt på 10% på alla framtida köp eftersom jag skapade konto via länken som KLM skickade ut strax innan avresa.

Däremot är det första resan utanför där din fria roaming i hemma avtalet gäller, gissar jag? Kanske de gör på "din profil är i Sverige, alltså har du eu telefon, och därmed behövs den inte förrän du lämnar eu"? Fast det matchar ju inte @intuition som fått det på intra skand..
Var Lite otydlig. Det är på en enkel biljett UK-CPH jag har 1GB fri surf på destinationen Danmark

Om det är någon här som vill testa Kolet, som alltså samarbetar med Air France och KLM, så får man 1GB gratis i två dagar som ny kund med nedan länk (byt destination till din egna)...

Jag har inte testat själv, då länken försvann för mig i appen när jag behövde den. Nu har den dykt upp igen...

Exempel på priser med Kolet i Martinique:

IMG_2256.png

(Ps, ni som ska till just Martinique, så är det en del av Frankrike och EU och fri roaming gäller alltså här. Jag fick två olika budskap från Fello.. när jag landade fick jag info om att karibien-priser gäller här. Morgonen efter att det räknas som franska västindien och EU... Så jag hann skaffa nytt sim från Gigsky som jag använt massor med gånger tidigare med gott resultat... Vet dock inte riktigt vilken grann-ö som har så starka mobilsändare att de nådde dit)

Toppen