Senaste nytt

Ny temporär SAS-lounge på Arlanda

Jag var inne en sväng och tittade nyss i F-pirens lounge. Matutbudet var som sagt begränsat - till soppa, några ostar och trekantmackor. Kylskåp för öl, läsk, vatten samt rött och vitt vin kunde jag se. Men ljust och helt OK atmosfär. Nu har jag gått tillbaka till den vanliga och konstaterar att det är väldigt fullsatt här...
Tycker det låter som en uppgradering mot Gold på T5...kall bulgur och nån slags kall röra är det enda jag någonsin hittat där...

Tycker det låter som en uppgradering mot Gold på T5...kall bulgur och nån slags kall röra är det enda jag någonsin hittat där...

Trekantsmackorna är väl slitna nu, det skulle nog inte skada med en huv och bättre kallhållning, mindre lager och mer omsättning, eller nått. Torra kanter på brödet och tonfisken har oxiderat också. Tycker nog att normala guldloungen är snäppet bättre mat, även om det är varierande smaklighet på kläggsalladerna där.

Svampsoppan är samma som vanligt. :)

Lugnt, luftigt och fint med de stora paonramafönstrena är det. Får hoppas att det blir lite liknande känsla i utbyggnaden när man kommer ut en bit över piren och kanske får lite utsikt där.

Och om det, som idag, är lång kö till den närmre säkerhetskontrollen och man går genom fast track så är man ju faktiskt nästan där, även om det är en liten omväg. Det tar jag gärna över knökfull lounge, så jag går nog hit om jag är i närheten av högtrafik på Arlanda.

Nu när jag även har ätit ett par mackor så var det inget större fel på dem, de bara inte såg så aptitretande ut. Men det är nog någonting som kan trimmas lite bättre. Det skulle vara synd om de tog bort dem helt, för de är en rätt stor del av matutbudet idag.

Nu när jag även har ätit ett par mackor så var det inget större fel på dem, de bara inte såg så aptitretande ut. Men det är nog någonting som kan trimmas lite bättre. Det skulle vara synd om de tog bort dem helt, för de är en rätt stor del av matutbudet idag.
Dont you worry, varför skulle SAS ta bort något helt ologiskt som dessutom är populärt? Nä du

Jag var ute på besök där idag.'Den vanliga SAS Business var överfylld av gäster, och jag hade bra med tid.

Knappt en kotte därute. Förstår att detta är temporärt men:
1. Alla utrop från gaten bredvid hörs i 120 decibel. Mycket störande
2. Arbetsborden är samma som i den andra loungen. Dock är inte strömmen på :) så det gick inte ladda datorn
3. Matutbud kändes som något från en engelsk 3:e parts lounge i Leeds.. Ni vet; dessa trekantsmackor

Som sagt, bättre tider från september så vi får leva med detta tills dess..

Jag var ute på besök där idag.'Den vanliga SAS Business var överfylld av gäster, och jag hade bra med tid.

Knappt en kotte därute. Förstår att detta är temporärt men:
1. Alla utrop från gaten bredvid hörs i 120 decibel. Mycket störande
2. Arbetsborden är samma som i den andra loungen. Dock är inte strömmen på :) så det gick inte ladda datorn
3. Matutbud kändes som något från en engelsk 3:e parts lounge i Leeds.. Ni vet; dessa trekantsmackor

Som sagt, bättre tider från september så vi får leva med detta tills dess..

Håller med dig till fullo. Den nya loungen var inte så mycket att hänga i granen.
Var bara där ett par minuter, hann dock höra ett svinhögt utrop om att inte lämna bagage obevakat och något meddelande från gaten bredvid.
Gick sedan till "tandläkarväntrummet" (SAS Business) där det var så fruktansvärt mycket folk att det knappt gick att sitta någonstans.

Känns som att man kanske gör bäst i att skippa loungebesöken på Arlanda fram till september om SAS nu inte gör något åt de punkter du skrivit. :)

Toppen