Senaste nytt

Ny Sushirestaurant i Stockholm - Minako (Västmannagatan/Odenplan)

Prisbild på middagsalternativen? /Fattig direktör.
Hatori ligger i samma prisklass och ibland ngt uppåt. De har flera olika alt ,ed pilgrimsmusslor som vi brukar sätta ihop till en rätt. Vört att prova om man gillar just pilgrimsmusslor. Men vem gör inte det tänker jag.

Är det japanska kockar eller kineser?
Ingetdera faktiskt. Vi kommenterade det när vi käkade att oftast är det kineser som är kockar. :) Jag tror faktiskt han var Indier eller liknande... svårt att säga. Han var väldigt passionerad iaf, det kan man lugnt säga. Allt var jättefint presenterat och speciellt för en lunch blev jag otroligt imponerad måste jag säga. Jag ska väl erkänna att jag var lite skeptisk när jag insåg att det var en "indier", då jag lite snobbigt önskade det skulle vara en japan. Härligt när ens fördomar krossas måste jag säga. :)

Kan i sammanhanget tipsa om Dim Mak Raw Bar på Birger Jarlsgatan (Sibirien). Väldigt bra!

Inget slår dock Sushisho..

Någon som testat Imouto?

Kan i sammanhanget tipsa om Dim Mak Raw Bar på Birger Jarlsgatan (Sibirien). Väldigt bra!

Inget slår dock Sushisho..

Någon som testat Imouto?
Imouto står på listan. Helt övertygad om att det är det bästa i sushiväg man kan hitta i Norden.

Då var en tidig middag avklarad.
Vi tog red dragon rolls och sushimoriwase 13 bitar.

Smakade väldigt bra. Helt klart värt ett besök!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Var precis förbi, detta var riktigt bra!
Skulle lätt kunnat betala 50 spänn till för detta.
Tog 15 bitar moriawase, kostade 185:-.

Glömde ta en av bilderna ;)

image.jpeg

image.jpeg

Toppen