fcx
Medlem
Du tänker rätt. För uppgradering krävs (i princip) att det finns tillgänglighet för award i bokningsklassen du vill uppgradera till. För att uppgradera en longhaul krävs dock att du först gått via kundtjänst och löst in dina 4 shorthaulvouchers mot 1 longhaulvoucher.Hur funkar uppgraderingskupongerna?
Min tanke är så här:
- Jag är EBG
- Jag bokar Economy/PE ut ARN-JFK (inom stipulerade tider)
- Jag bokar Business hem JFK-ARN
- Jag ansöker om stausmatch mot Finnair Plus Gold
- Jag får Finnair Plus Gold
- Jag uppgraderar utresan till Business med mina (nyvunna) kuponger
Vad gäller den sista punkten? Går det alltid uppgradera om det finns plats i klsssen eller krävs tillgänglighet i speciell bokningsklass?
Vid uppgradering med kupong, får man poäng motsvarande urprunglig bokingsklass eller ny?
Inga extrapoäng för en uppgraderad biljett.