Senaste nytt

Ny statusmatch-kampanj med Finnair (2022-06-16 - 2022-07-07)

fcx

Medlem
Hur funkar uppgraderingskupongerna?

Min tanke är så här:

- Jag är EBG
- Jag bokar Economy/PE ut ARN-JFK (inom stipulerade tider)
- Jag bokar Business hem JFK-ARN
- Jag ansöker om stausmatch mot Finnair Plus Gold
- Jag får Finnair Plus Gold
- Jag uppgraderar utresan till Business med mina (nyvunna) kuponger

Vad gäller den sista punkten? Går det alltid uppgradera om det finns plats i klsssen eller krävs tillgänglighet i speciell bokningsklass?

Vid uppgradering med kupong, får man poäng motsvarande urprunglig bokingsklass eller ny?
Du tänker rätt. För uppgradering krävs (i princip) att det finns tillgänglighet för award i bokningsklassen du vill uppgradera till. För att uppgradera en longhaul krävs dock att du först gått via kundtjänst och löst in dina 4 shorthaulvouchers mot 1 longhaulvoucher.

Inga extrapoäng för en uppgraderad biljett.
 

Jenkizzz

Medlem
Du tänker rätt. För uppgradering krävs (i princip) att det finns tillgänglighet för award i bokningsklassen du vill uppgradera till. För att uppgradera en longhaul krävs dock att du först gått via kundtjänst och löst in dina 4 shorthaulvouchers mot 1 longhaulvoucher.

Inga extrapoäng för en uppgraderad biljett.

Hur är det med kupongerna, kan man endast uppgradera till nästa klass? Dvs att om det finns Premium Economy går det endast uppgradera till denna genom kupongen och inte Business Class?
 

Lokföraren

Medlem
Idag på Facebook
 

Attachments

  • 5AC35F51-DE2A-46F3-A31D-6D621A6DB2D9.png
    5AC35F51-DE2A-46F3-A31D-6D621A6DB2D9.png
    160,9 KB · Visningar: 153

Dbodenfo

Medlem
Om man nu för över poäng till Avios via MR till Qatar - kan man om det nu är så att man får en voucher för en väg uppgradera Finnair flighter med avios?
 

bvs

Medlem
Visst går det att matcha alla som åker på en bokning? Tex om vi som familj bokar ARN-EWR och vi är 1xEBD och 3xEBG så borde vi alla kunna matcha till Finnair Gold?

Räcker det med ett foto av ett digitalt EB-kort eller måste det vara ett fysiskt?
 
Toppen