Senaste nytt

Ny standard angående prio tag?

Den största anledningen att ha en tag är väl att den kommer med planet om Ground Handling måste välja bort incheckat baggage på grund av vikt eller plats. Att den sen inte kommer ut först på bandet är ju tyvärr något som sällan funkar.
Ett ständig återkommande samtalsämne vid Pendlarmötena på Landvetter: Varför är det, det priotaggade bagaget, som lastarna på Kastrup väljer att inte lasta när ATRn blir full? (Förmodligen för att det skall lastas längst ut...) @EBGGOT har fått upp den som stående punkt på agendan, så jag vet inte om det är skälet..?

Ett ständig återkommande samtalsämne vid Pendlarmötena på Landvetter: Varför är det, det priotaggade bagaget, som lastarna på Kastrup väljer att inte lasta när ATRn blir full? (Förmodligen för att det skall lastas längst ut...) @EBGGOT har fått upp den som stående punkt på agendan, så jag vet inte om det är skälet..?

Aha. Jag har aldrig haft problem sedan jag fick status på SAS...

Min erfarenhet är att Ground Handling inte bryr sig om Priority. Två exempel de senaste månaderna: GOT-CPH med ATR; två väskor med Priority , ingen kom fram på grund av tungt lastat plan.
CPH-ATH, en väska av våra två, märkta med Priority, kom fram, den andra var kvar på CPH. Det var lång kö för anmälan av saknat bagage och minst sju personer med Priority. Kompisen och jag skulle stanna i Aten så det var ingen större skada skedd, men fyra personer skulle vidare på kryssning samma dag och två personer hade hyrbil och skulle resa 35 mil för att komma fram till resmålet. De sistnämnda skulle få vänta tre dagar innan en buss körde ut bagaget och väskorna skulle hämtas upp på en busshållplats i byn. Tala om Priority!

OT: Jag har sagt det innan och säger det igen:
INGET fungerar när en ATR är inblandat!
Inte piroboarding, inte priobagage, går inte att flyga in tid, alltid försenat, alltid buss till planet, ingen AC på sommaren, svinkallt på vintern, trång kabin, bakvänd kabin.

Det är rakt igenom ett hemsk koncept!

Den största anledningen att ha en tag är väl att den kommer med planet om Ground Handling måste välja bort incheckat baggage på grund av vikt eller plats. Att den sen inte kommer ut först på bandet är ju tyvärr något som sällan funkar.
Då får jag leva med det. Säg att cirka 90% av allt incheckat baggage är utan priotagg. Att då just mitt baggage skulle lastas av är ändå rätt minimal.

Toppen