Ny standard angående prio tag?

stensth

New member
Är det någon mer än jag som upplevt och få prio tag på incheckat bagage när man reser i GO?

Var en sväng til Bodö i helgen, hade bokat biljetter under rean till 200kr enkel väg i GO.

När jag checkade in resväskan satte dom prio tag i business skranken.

Är EBD, kanske det är något nytt för dom som har lite högre status?

Så har det alltid varit för EBG(D/P) sä länge förmånen funnits med priobagage. Sedan kanske inte alla incheckningsagenter är så noga med det men på Arlanda T5 som är min utgångsflygplats gör de alltid det. Inrikes reser jag i princip aldrig så där vet jag inte hur noga de är med detta.

stensth skrev:Är det någon mer än jag som upplevt och få prio tag på incheckat bagage när man reser i GO?Var en sväng til Bodö i helgen, hade bokat biljetter under rean till 200kr enkel väg i GO.När jag checkade in resväskan satte dom prio tag i business skranken.Är EBD, kanske det är något nytt för dom som har lite högre status?Klicka för att utvidga...

Jag har alltid "priority" på mitt incheckade baggage oavsett klass. Och jag är EBD

Canadien skrev:Inrikes reser jag i princip aldrig så där vet jag inte hur noga de är med detta.Klicka för att utvidga...
Nu hittar jag inte det på SAS.se, men tidigare har inte prio bagage gällt på resor inrikes.

Vedrörande, bara en förkortning. Sorry om jag var otydlig.

Ok, inget nytt alltså. Bara jag som reser med handbagage, sällan med resväska.

Jag brukar be om att få slippa den orengea priotaggen eftersom det sällan funkar som det är tänkt vid ankomst iaf.

En sak mindre att irritera sig på.

fmansson skrev:Jag brukar be om att få slippa den orengea priotaggen eftersom det sällan funkar som det är tänkt vid ankomst iaf.En sak mindre att irritera sig på.Klicka för att utvidga...

Den största anledningen att ha en tag är väl att den kommer med planet om Ground Handling måste välja bort incheckat baggage på grund av vikt eller plats. Att den sen inte kommer ut först på bandet är ju tyvärr något som sällan funkar.

SASmackan skrev:Den största anledningen att ha en tag är väl att den kommer med planet om Ground Handling måste välja bort incheckat baggage på grund av vikt eller plats. Att den sen inte kommer ut först på bandet är ju tyvärr något som sällan funkar.Klicka för att utvidga...
Ett ständig återkommande samtalsämne vid Pendlarmötena på Landvetter: Varför är det, det priotaggade bagaget, som lastarna på Kastrup väljer att inte lasta när ATRn blir full? (Förmodligen för att det skall lastas längst ut...) @EBGGOT har fått upp den som stående punkt på agendan, så jag vet inte om det är skälet..?

olo skrev:Ett ständig återkommande samtalsämne vid Pendlarmötena på Landvetter: Varför är det, det priotaggade bagaget, som lastarna på Kastrup väljer att inte lasta när ATRn blir full? (Förmodligen för att det skall lastas längst ut...)@EBGGOThar fått upp den som stående punkt på agendan, så jag vet inte om det är skälet..?Klicka för att utvidga...

Aha. Jag har aldrig haft problem sedan jag fick status på SAS...

Min erfarenhet är att Ground Handling inte bryr sig om Priority. Två exempel de senaste månaderna: GOT-CPH med ATR; två väskor med Priority , ingen kom fram på grund av tungt lastat plan.

CPH-ATH, en väska av våra två, märkta med Priority, kom fram, den andra var kvar på CPH. Det var lång kö för anmälan av saknat bagage och minst sju personer med Priority. Kompisen och jag skulle stanna i Aten så det var ingen större skada skedd, men fyra personer skulle vidare på kryssning samma dag och två personer hade hyrbil och skulle resa 35 mil för att komma fram till resmålet. De sistnämnda skulle få vänta tre dagar innan en buss körde ut bagaget och väskorna skulle hämtas upp på en busshållplats i byn. Tala om Priority!

olo skrev:Ett ständig återkommande samtalsämne vid Pendlarmötena på Landvetter: Varför är det, det priotaggade bagaget, som lastarna på Kastrup väljer att inte lasta när ATRn blir full? (Förmodligen för att det skall lastas längst ut...)@EBGGOThar fått upp den som stående punkt på agendan, så jag vet inte om det är skälet..?Klicka för att utvidga...

OT: Jag har sagt det innan och säger det igen:

INGET fungerar när en ATR är inblandat!

Inte piroboarding, inte priobagage, går inte att flyga in tid, alltid försenat, alltid buss till planet, ingen AC på sommaren, svinkallt på vintern, trång kabin, bakvänd kabin.

Det är rakt igenom ett hemsk koncept!

SASmackan skrev:Den största anledningen att ha en tag är väl att den kommer med planet om Ground Handling måste välja bort incheckat baggage på grund av vikt eller plats. Att den sen inte kommer ut först på bandet är ju tyvärr något som sällan funkar.Klicka för att utvidga...
Då får jag leva med det. Säg att cirka 90% av allt incheckat baggage är utan priotagg. Att då just mitt baggage skulle lastas av är ändå rätt minimal.

Back