Senaste nytt

Ny som EBG

Med andra ord så är livet som EBG inte så speciellt då inte så mycket framkom...

Jag som hade förhoppningar om mer eller mindre regelbundna uppgraderingar från Eco till C klass titt som tätt och diverse annat ... ;-)

Först av allt, GRATTIS till ditt *G!

Oj vad du kommer att bli besviken om du förväntar dig några som helst underverk med hjälp av EBG.

Du får en lite enklare vistelse på marken i form av: Fast track i Skandinavien och några få ställen till, *G lounger samt *G incheckning. Ungefär där stoppar festen. Ombord finns inga uttalade fördelar.

EBG är idag ungefär lika exklusivt som ett guldfärgat kreditkort. Det vill säga vilken kleti och pleti som helst kan få det. Det är ju både bra och dåligt beroende på hur långt ifrån kvalificeringsgränserna man själv är. ;)

Tyvärr så blir det slentrian med lounger, fast-tracks, bonus biljetter i business m.m. när man haft förmånen att ha haft Guld kort ett antal år.
Reser ibland med våra bästa vänner, som oftast annars reser charter. Jag hade fått lounge acess samt fast track vouchers från SAS som kompensation för tidigare oförrätter. vilket de nu utnyttjade. Verkligen uppskattat!!!
Så vi kanske med åren har blivit lite bortskämda och tar mycket för givet.

Någon som har en susning om hur många EBG/S/B det finns och hur fördelningen är? Hur ser utvecklingen ut de senaste åren med tanke på ekonomin för flygbolaget är.

I know!!... har ringt SAS en gång och de skulle kolla va som knasar...men fick inget samtal tillbaka...
Värt att poängtera är ju att det bara är flighter som opereras av SAS som räknas. Inte övriga flighter som dock ger både Bas och Extrapoäng. T.ex. Code-share-flygningar. Är väl lätt att tro att om det ger Bas-poäng så räknas flighten i flighträkningen. Men så är det alltså inte.

Värt att poängtera är ju att det bara är flighter som opereras av SAS som räknas. Inte övriga flighter som dock ger både Bas och Extrapoäng. T.ex. Code-share-flygningar. Är väl lätt att tro att om det ger Bas-poäng så räknas flighten i flighträkningen. Men så är det alltså inte.

Bättre säga SAS Group inkluderat SAS, Blue1 och Wideroe.

Jag är EBS nu och kommer troligtvis bli EBG i början på november och har min "period" t om 30 APR 2013,
blir jag EBG t om det datumet + 1 år eller hur fungerar det?
Eller blir jag EBG under datum för kvalificering + 1 år.
// J

Jag är EBS nu och kommer troligtvis bli EBG i början på november och har min "period" t om 30 APR 2013,
blir jag EBG t om det datumet + 1 år eller hur fungerar det?
Eller blir jag EBG under datum för kvalificering + 1 år.
// J

Tre månader efter din normala period går ut + 1 år. Juli 2014 med andra ord.

Toppen