Senaste nytt

Ny SAS-rea, USA & Asien från 2999:- T/R

JohnnyWilde

Medlem
Det blev Shanghai den 12-15 november för 3500:- och 11880 poäng.
Kändes dumt att inte klippa det!
Vad kostar uppgrade till C?
 

alc

Medlem
Vilken stad tycker ni är bäst för en weekend av dessa förutom New York? Blev lite sugen att boka en weekend nu när det är så bra priser.
 

Flood

Medlem
Vilken stad tycker ni är bäst för en weekend av dessa förutom New York? Blev lite sugen att boka en weekend nu när det är så bra priser.

Washington skulle jag vilja slå ett slag för. Pampig stad med bra museer och historia. SF är ju underbart, men där hade jag fått panik med bara en weekend att hinna med allt på och inte hinna komma in i stämningen. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Både Chicago och Hong Kong är kompakta städer där man inte behöver transportera sig så mycket. San Fransisco likaså, men har ytterligare några timmars tidsomställning att ta hänsyn till vilket kan vara negativt för en kort resa. Men hur är det med Washington - är de viktigaste sevärdheterna i samma område?
 

obs

Medlem
Både Chicago och Hong Kong är kompakta städer där man inte behöver transportera sig så mycket. San Fransisco likaså, men har ytterligare några timmars tidsomställning att ta hänsyn till vilket kan vara negativt för en kort resa. Men hur är det med Washington - är de viktigaste sevärdheterna i samma område?

Washington som by er jo ikke specielt stor. Der bor kun knap 600.000 mennesker i hele distriktet (D.C.), så det er begrænset hvor spredt tingene ligger.

I centrum findes The Mall, Lincoln Memorial, Washington Monument, Det Hvide Hus, Capitol Hill, Smithsonian museerne m.m. Så for en enkelt weekend skulle det nok være muligt at få tiden til at gå :)

Den eneste større seværdighed, jeg kan komme i tanke om som ligger et stykke vej væk, er Arlington National Cemetary.
 

alc

Medlem
Glömde tillägga att jag redan varit i Washington. Det står mellan antingen Chicago eller Hong Kong.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Glömde tillägga att jag redan varit i Washington. Det står mellan antingen Chicago eller Hong Kong.

Varför inte båda? Svårt att välja :D men Hong Kong är nog snäppet vassare! i min bok.
 
Toppen