Senaste nytt

Ny SAS/American Express kampanj från 1 sept 2020?

Jag bjöd precis in en vän till SAS Amex Premium, som godkändes.
Nu när jag kollar i appen står det att jag ska få 15 000 poäng som "Tack för ny kortmedlem"

Står ingenstans om 15 000 poäng varken under villkor eller inbjudningssidan?
Det ska väl vara 12 000?
Vissa saker pratar man inte högt om, eller så är det ny kampanj på g.

Min sambo tog den här kampanjen. Nu är alla poäng överförda till vårt point sharing. Kan man bara säga upp det nu utan risk för att bli av med några poäng?

Amex kampanjer är för lustiga ibland, just nu fick jag erbjudande via Experiences att köpa prenumeration på Kamratposten. Prima julklapp till systerdottern tänker jag, men... vid betalning av prenumeration på kampanjen så tar dom inte Amex kort utan bara Visa, MC och klarna?

Sas EB Mastercard får väl skicka ett tack till Amex då för min del.

Jag blev själv värvad till ett Amex Elite under denna kampanj; ansökan blev godkänd 9 November. Jag har fortfarande inte fått kortet..
Idag pratade jag återigen med kundtjänst som meddelade att det kan ta lite extra tid nu, men att de provar att skicka nya kort till oss. Är det någon annan som haft väldigt långa leveranstider för dessa på sistone?

Jag har en speciellt postgång som fördröjer all min inkommande post med ca 1v, så något längre tid är jag van vid, men detta börjar bli drygt.

Ny kampanj på g? Länken visar dock inga 25% (ännu)

6f74111d17b84d7fd5af6d6dd96943ae.jpg

Hur lång tid tar det från att man gjort en inbjudan till att man får poängen? Alltså mellan tummen och pekfingret.

2-3 vardagar efter att ansökan blivit godkänd.

2-3 dagar så syns de på Amex sida för poäng, sedan åker de till SAS en gång i månaden ca första tisd/onsd en vecka efter fakturadatum. Du kan se på Amex sida när de åkt iväg till SAS, finns en post 'autosweep'. Kommande tisd/onsd efter detta syns de på ditt Eurobonuskonto och kan användas.

Toppen