Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

Jag har provat igen, men jag får ingen korrekt e-ticket oavsett om jag printar eller emejlar mig direkt från Qatars webbsida. Har skriftligen kontaktat Expedias kundtjänst och hoppas de kan hjälp mig. Det känns inte riktigt bra att inte kunna printa ut korrekta och kompletta e-tickets, även om bokningen är bekräftad både hos Expedia och Qatar. Det viktigaste dokumentet är väl e-tickets och inte bokningen?

Take it easy. Hvis du har ticket no. har du billet. Ellers ikke. Mine og Homer's billetter kom med det samme, men det varierer. Jeg købte f.eks. en bekræftet billet fra Cheap-O-Air i sidste uge og det tog dem 3 dage at få den "endelige" billet udstedt. Det er lidt som i et ægteskab: Af og til skal man bare være tålmodig, så løser tingene sig selv..... :)

Take it easy. Hvis du har ticket no. har du billet. Ellers ikke. Mine og Homer's billetter kom med det samme, men det varierer. Jeg købte f.eks. en bekræftet billet fra Cheap-O-Air i sidste uge og det tog dem 3 dage at få den "endelige" billet udstedt. Det er lidt som i et ægteskab: Af og til skal man bare være tålmodig, så løser tingene sig selv..... :)

Lugnande toner .... och hopps du har rätt!

PÅ din Resebekräftelse från Expedia/e-biljett skal du følge linket der hedder "Gå till min resplan". Derfra kan du "print my ticket" eller følge et print-ikon. Gem som pdf. QR's hjemmeside kan "accesse", men ikke udskrive en komplet billet udstedt af Expedia

Har bestilt et par turer via gotogate.no og travellink.no og har status "confirmed" på qatarairways.com. Fikk heller ikke e-ticket innen 24 timer og brukte da E-Ticketing System:E-Ticket Generation for å få tilsendt e-ticket. Har fått tilsendt e-ticket med 157- nummer og håper det fungerer

Heja Norge!
Ni är inte bara bra i skidåkning.
Tack för det förlösande tippset Geir Magne Kvalsøren! Jag klickade på den länken du bifogade och angav mitt PNR. Den kompletta e-ticketen genererades direkt. Hur i hela friden hade du hittat denna funktion? Den ska jag märka mig för eventuella framtida behov.

Det konstiga är att det fortfarande inte fungerar för mig att printa ut en e-ticket på det vanliga sättet via Qatars webbsida under "Manage Booking - Quick Actions - Print e-ticket". Men det spelar ingen roll för mig längre, för nu har jag ju länken du angav och via den fungerar det perfekt.

Toppen