Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

Till er som bokar (eller redan har bokat) er resa i Business class på någon av onlineresebyråer, rekommenderar jag att ta en screenshot av vad sammma resa (samma datum, samma flight) i Economy class kostar hos dem

Ifall de skriver senare att det blev felprissättning och hävdar att priset var menat för resan i Economy class, kan ni säga att resan i Economy class var ännu billigare därmed priset är för resa i Business class.

Om detta hjälper ifall blir det strul i framtiden vet jag inte, men det är i alla fall bra att vara förberedd.

EDIT: en sak till.
Det kan också vara bra idé att ta screenshot av vad samma resa i Business class kostar på andra onlineresebyråer.

T ex om du har bokat en resa till Bangkok för ca 8.500 SEK inkl. skatter på MrJet och det kostade ungefär lika mycket på andra resebyråer, kan det bli svårt för MrJet att hävda att priset var felaktigt.

Lägg till såna här artiklar
Priskrig ger rekordlåga flygpriser - di.se

Det kriblede for meget i booking-fingeren her på kampagnens sidste dag.. Bookede tur nummer to under denne kampagne CPH-DOH-DPS og hjem SIN-DOH-CPH. Så får jeg også prøvet A350'eren. Det skal nok blive godt..

• Gilla
Reactions: pep
Lounger på Hamad International Airport

Qatar Airways lounges
Al-Safwa - 530 seats, First class ticket holders only
Al-Mourjan - 1,000 seats, Business class ticket holders only

First - 123 seats, Qatar Platinum, Gold and Oneworld Emerald
Business - 176 seats, Qatar Silver and Oneworld Sapphire

All Other Airlines
Oryx lounge - 155 seats. Can also pay QAR140 to enter this

Lounger på Hamad International Airport

Qatar Airways lounges
Al-Safwa - 530 seats, First class ticket holders only
Al-Mourjan - 1,000 seats, Business class ticket holders only

First - 123 seats, Qatar Platinum, Gold and Oneworld Emerald
Business - 176 seats, Qatar Silver and Oneworld Sapphire

All Other Airlines
Oryx lounge - 155 seats. Can also pay QAR140 to enter this
Disse 2 lounger (highlighted in orange, above) er substandard and a disgrace to OW.....

Jaha då tar jag mig hem på en enkel AA poängresa i C, med ironiskt nog Qatar, för att sedan kunna boka rea från CPH till SYD. Hustrun fick köpt en också. Tyvärr har jag bara en trip där jag stannar kortare än 30 dagar i Australien. Synd med 30 dagars begränsningen annars hade jag kunnat boka upp hela året. 5 ToR behöver jag under 2016.

Nästan skönt att den här kampanjen snart är slut. :)

Två t/r i Econony blev det för min del.

Oslo - Maldiverna i augusti.
Oslo - Bali i november.

Toppen