Senaste nytt

Ny promo:Double Points Plus More 16/9 – 16/12 2018

Kris

Medlem
Får hoppas det.

Här är det som skrevs som jag reagerade på:

I sent them a message on Facebook asking if to complete the 'task' you needed to actually get all 15,000 points or if you only need to participate in the double points promotion by staying 2 nights. this is what I got back:

"Joel here, P*******, on behalf of Frank. Yes, you need to receive 15,000 bonus points in order to accomplish the "Double Your Stay" task. Once again, double points will be awarded on all qualifying stays starting on your second qualifying stay (maximum bonus award is 15,000 points). Let me know if you have any questions."
Kan man inte tolka det som "för att få alla 15k poäng i kampanjen måste du tjäna 15k poäng själv, vilket startar från din andra stay"? Dvs samma tolkning som vi båda gjort innan.
 

Kris

Medlem
Kan man inte tolka det som "för att få alla 15k poäng i kampanjen måste du tjäna 15k poäng själv, vilket startar från din andra stay"? Dvs samma tolkning som vi båda gjort innan.
Kan bekräfta att detta stämmer. Står flott redovisat vid intjänings-statement när man är inloggad på sin profil. Jag är nu en stolt ägare av 16900 IHG-poäng från denna kampanj. Är fortfarande inte bitter på den magra utmaningen jag fick denna gång....
 

Kris

Medlem
Double Points now UNLIMITED!

Now earn unlimited double points for stays at IHG hotels until 31/12
IHG® Rewards Club | Get Double Points plus more | Register for Double Points
Jag noterade detta igår och provade klicka mig vidare till kampanjen. Som uppmärksammats av andra skribenter så slussas man in i tidigare kampanj. Jag har dock samma sunkiga dashboard och T&C som tidigare. Dock med nytt tillägg allra överst:
1. Book and stay at any IHG® hotel around the world from now until December 31.
2. Earn Unlimited Double Points starting after the second stay.
3. Plus get additional opportunities to earn even more!


Står som sagt fortfarande between 16 September 2018 and 16 December 2018 i T&C. Vad trumfar vad? Även oklart om book and stay from now gäller för poäng utöver ursprunglig challenge. D.v.s. om man redan nått målet och har framtida stays som bokats innan kampanjen utökades, kommer dessa inkluderas? Jag väljer att tolka det så. Dock har ju "book and stay" moment i tidigare kampanjer betytt att bokningar innan kampanjen ej räknats.

Olidligt spännande... :)
 

Homer

Medlem
Jag noterade detta igår och provade klicka mig vidare till kampanjen. Som uppmärksammats av andra skribenter så slussas man in i tidigare kampanj. Jag har dock samma sunkiga dashboard och T&C som tidigare. Dock med nytt tillägg allra överst:
1. Book and stay at any IHG® hotel around the world from now until December 31.
2. Earn Unlimited Double Points starting after the second stay.
3. Plus get additional opportunities to earn even more!


Står som sagt fortfarande between 16 September 2018 and 16 December 2018 i T&C. Vad trumfar vad? Även oklart om book and stay from now gäller för poäng utöver ursprunglig challenge. D.v.s. om man redan nått målet och har framtida stays som bokats innan kampanjen utökades, kommer dessa inkluderas? Jag väljer att tolka det så. Dock har ju "book and stay" moment i tidigare kampanjer betytt att bokningar innan kampanjen ej räknats.

Olidligt spännande... :)

Om jag tittar på reglerna för varje challenge individuellt så står det 16:e december,
men under General Promotion Terms står det:

These “General Promotion Terms” shall govern all Offers under this Promotion.

Each Offer must be completed between 16 September 2018 and 31 December 2018 (both dates inclusive) ("Registration").

IHG® Rewards Club | InterContinental Hotels Group | Double Points Terms and Conditions



På mitt konto står det:
You've signed up for these offers:
Double Points plus more
Get Double Points plus more

Starts: 09/16/2018
Ends: 12/31/2018
 

Kris

Medlem
Om jag tittar på reglerna för varje challenge individuellt så står det 16:e december,
men under General Promotion Terms står det:

These “General Promotion Terms” shall govern all Offers under this Promotion.

Each Offer must be completed between 16 September 2018 and 31 December 2018 (both dates inclusive) ("Registration").

IHG® Rewards Club | InterContinental Hotels Group | Double Points Terms and Conditions



På mitt konto står det:
You've signed up for these offers:
Double Points plus more
Get Double Points plus more

Starts: 09/16/2018
Ends: 12/31/2018
Gott så. Jag hade inte kollat på General T&C, men bara per delmoment. Fast det är nog för mycket begärt med fullständig harmonisering... :)
Helt plötsligt blev denna kampanj väsentligen mer intressant. Med open end finns det ju en del poäng att skrapa ihop.
 

Kris

Medlem
Oavsett T&C så verkar inte IHGs eminenta IT-system hängt med... Jag har bottnat min double points och inte fått fler poäng efter det som utlovades i första utgåvan av kampanjen. Kollade nyss på den stay som tog mig över brytpunkten. Där är det tydligt att jag fick X base qualifying points, X Elite points (Spire) och endast ~0,4X Double Your Stay (kampanjen). Där 0,4X motsvarar "Det som var kvar för att maxa ursprunglig kampanj". Blir nog till att skicka en fråga till ambassador service...

Edit: Glömde den obligatoriska frågan. Är det någon som blivit krediterad rätt enligt uppdaterad kampanj, eller upplevt samma problem som mig?
 
Last edited:
Oavsett T&C så verkar inte IHGs eminenta IT-system hängt med... Jag har bottnat min double points och inte fått fler poäng efter det som utlovades i första utgåvan av kampanjen. Kollade nyss på den stay som tog mig över brytpunkten. Där är det tydligt att jag fick X base qualifying points, X Elite points (Spire) och endast ~0,4X Double Your Stay (kampanjen). Där 0,4X motsvarar "Det som var kvar för att maxa ursprunglig kampanj". Blir nog till att skicka en fråga till ambassador service...

Edit: Glömde den obligatoriska frågan. Är det någon som blivit krediterad rätt enligt uppdaterad kampanj, eller upplevt samma problem som mig?

Jag hade bara tre stays den här kampanjen. Jag är Spire Ambassador. Här är resultatet av min tredje (ser rätt ut va?) :
F6654E6D-8109-432E-A317-9E2746902A55.png
 
Yes, ser rätt ut. Bonus är 2xBase. Har du nått din maxgräns för ursprunglig kampanj? Dvs gränsen innan de ändrade till obegränsad och flyttade slutdatum till 31 Dec. Jag hade exempelvis max 15k poäng.
Nej det har jag inte. Gött att dom förlängt kampanjen, har några stays innan årets slut :)
 
Toppen