Senaste nytt

Ny PointBooster

Fick status-sms idag. Jag maxade prognosen (Y+C) och har tydligen bara en enkelresa kvar. Ska väl gå att få till innan 31 december.

SAS IT har utmärkt sig igen!
Jag hade flere flighter i OKT, MEN före 18 OKT(11 samt 14.10, totalt 5 flighter), dom bokades redan i AUG. Så dessa skulle ju infalla före pointboostern och ej berättiga till poäng. Jag lade endå in 2 st flighter på pointboostern som jag har i NOV ifall SAS IT skulle godkänna trots att även dom bokades i SEP.

Hör o häpna idag får jag ett SMS ifrån SAS med texten " Grattis, du har 5 flighter och 5000 poäng kommer att sättas in 10 JAN 2013 på ditt EB-konto"

Alltså flygningarna är både bokade samt flugna före 18 OKT men tydligen räknas dom med..:confused:

Likadant här. Hade fyra SK-flighter bokade före pointboostern, varav en nu är genomförd och uppenbarligen också tillgodoräknats.

Allt är i eco, så det rör sig inte om några stora mängder poäng, men om nu även tidigare bokningar faktiskt räknas hade jag förstås tagit med dem i beräkningen. (De blygsamma två flighter som jag tog med i min uppskattning infaller först om tre veckor.)

Precis samma här, Skulle man vetat det så skulle jag ha tagit i lite till!
nu behöver jag bara ett leg C/Y till så är jag i mål, (om jag lyckas efterregistrera ett leg i C som saknas)

Pointboostern är en av SAS smartaste idéer för oss frekventa resenärer. Var det ingen här på forumet som reagerade över dagens DI-artikel om att SAS överväger att sälja Eurobonus (för dryga 600 miljoner)?

SAS IT har utmärkt sig igen!
Jag hade flere flighter i OKT, MEN före 18 OKT(11 samt 14.10, totalt 5 flighter), dom bokades redan i AUG. Så dessa skulle ju infalla före pointboostern och ej berättiga till poäng. Jag lade endå in 2 st flighter på pointboostern som jag har i NOV ifall SAS IT skulle godkänna trots att även dom bokades i SEP.

Hör o häpna idag får jag ett SMS ifrån SAS med texten " Grattis, du har 5 flighter och 5000 poäng kommer att sättas in 10 JAN 2013 på ditt EB-konto"

Alltså flygningarna är både bokade samt flugna före 18 OKT men tydligen räknas dom med..:confused:

Vågar man verkligen lita på detta? Även jag har fått ett sms, sex av tolv Y-resor avklarade (vilket inte stämmer om 18 oktober gäller). Förstår ingenting :confused:

Men visst, man får väl utgå ifrån detta. Själv kör jag dock mina tolv resor ändå för säkerhets skull.

Toppen