Senaste nytt

Ny poängmöjlighet hos SAS, få extra eurobonuspoäng om du köper till biobränsle på SAS flighter

Once56

Medlem
Förutom de två första försöken(som kom på en gång) har jag fått skriva till diamant-supporten varenda gång för efterkreditering. Surt att de inte kan få det att funka per automatik.
 

Doctor-X

Medlem
Bumpar denna tråden, hur långt efter utförd flygning bör man vänta på extrapoängen för biobränsle innan man kontaktar kundtjänst med claim?
 

pswe

Medlem
Bumpar denna tråden, hur långt efter utförd flygning bör man vänta på extrapoängen för biobränsle innan man kontaktar kundtjänst med claim?
Jag väntade ca tre veckor innan jag mailade supporten. Då satte de in poäng.
Efter ytterligare ca en månad kom det poäng igen, denna gång tydligt redovisade med bokningsreferenserna, så jag skulle tydligen ha väntat lite längre… eller inte ;)
 

intuition

Medlem
Enligt reglerna för erbjudandet så
*poäng som tjänas in för biobränsle fördelas lika mellan alla registrerade EuroBonus-medlemmar i bokningen. Retroaktiv registrering är inte möjlig.

har man point sharing så får man ju iofs tillbaka poängen som spridits ut på alla i bokningen. Men då räknas de ju inte mot flyprem.
Fungerar det att ta bort EB-nummer från alla i bokningen, sedan köpa bio-bränsle. Och att jag som köper biobränslet också får alla poängen direkt på mitt konto som extra-poäng och FP-poäng.
Efter flygningen kan de andra i bokningen retro-claima poängen för själva flygningen till EB.

Eller?
 
Hur är det, får man 25p/100 SEK när man köper till biobränsle på redan betalt biljett, med SAS MC? Och således 50p/100 vid 2x helg.
 
Toppen