Senaste nytt

Ny poängmöjlighet hos SAS, få extra eurobonuspoäng om du köper till biobränsle på SAS flighter

JAM(1)777

Medlem
Hur lång tid tar innan man får poängen för bio? Hade 2 flygningar i v, ons/tors. Poäng för flygningar har kommit dock. Men inte för bio.
 

zippan

Medlem
Hur lång tid tar innan man får poängen för bio? Hade 2 flygningar i v, ons/tors. Poäng för flygningar har kommit dock. Men inte för bio.
Förutom de två första försöken(som kom på en gång) har jag fått skriva till diamant-supporten varenda gång för efterkreditering. Surt att de inte kan få det att funka per automatik.

Jag väntade ca tre veckor innan jag mailade supporten. Då satte de in poäng.
Efter ytterligare ca en månad kom det poäng igen, denna gång tydligt redovisade med bokningsreferenserna, så jag skulle tydligen ha väntat lite längre… eller inte ;)
 

FF#1

Medlem
för alla mina tidigare så har de kommit direkt (5 flyg) men nu i onsdags så har jag bara fått de vanliga. Så det är nog nån driftstörning
 

pedantic

Medlem
har man point sharing så får man ju iofs tillbaka poängen som spridits ut på alla i bokningen. Men då räknas de ju inte mot flyprem.
Fungerar det att ta bort EB-nummer från alla i bokningen, sedan köpa bio-bränsle. Och att jag som köper biobränslet också får alla poängen direkt på mitt konto som extra-poäng och FP-poäng.
Efter flygningen kan de andra i bokningen retro-claima poängen för själva flygningen till EB.

Eller?
Skulle behöva fylla på med poäng för att behålla Guld innan sommaren, så att köpa Biobränsle vore en toppen lösning.

@intuition Fick du möjlighet att testa upplägget? Funkar det som tänkt? :p
 
Toppen