Senaste nytt

Ny opdateret menu i Europa

D

Deleted member 4971

Guest
Det är ju en rätt rejäl försämring av matutbudet ombord. Självklart ska man påpeka för SAS om man inte uppskattar det. IMHO var chokladmuffins det enda ätbara med substans. Chips är svårt att bli mätt på...

Dissar du chokladbollen? :(
 

agehall

Medlem
Jag försöker undvika den. Den är visserligen god, men det är ju mer eller mindre rent smör... Jag behöver liksom inte växa mer på bredden om man säger så.
 
Hvis et potensielt tap av en sjokolademuffins faktisk utgjør forskjellen på å kjøpe en fleksibel PLUS billett og en ikke-ombookingsbar GO billett, så tror jeg man bør ta en aldri så bitteliten virkelighets/reality-check :)

Det kommer jo helt an på hvorfor man køber en Plus billet, hvis man køber den fordi den er fleksibel har du helt ret - hvis man som jeg oftest køber billetter meget sent når jeg ved jeg skal afsted, har det primært været for at få adgang til Fast Track, og for at kunne sidde forrest. Det at få lidt mad (Smooothie, muffin, healthbar, evt. Coke Zero) har været sekundært.

Sandsynligvis vil jeg på ruter hvor der serveres "fuldt" sortiment stadig booke Plus (rigtig mad og reelt med EuroBonus point), men på en tur til Oslo, Stavanger eller Stockholm er det minimalt hvad man får ekstra hvis man er EuroBonus Gold...
 
A

Aurora

Guest
Det är ju en rätt rejäl försämring av matutbudet ombord. Självklart ska man påpeka för SAS om man inte uppskattar det. IMHO var chokladmuffins det enda ätbara med substans. Chips är svårt att bli mätt på...

Försämring er jo helt relativt da, kjære agehall :) Var den sunn? Nei. Var den god? Nei. Den var noe av det kvalmeste jeg har smakt, ene og alene fordi den var übersøt og veldig klam. Alle har jo forskjellige smaksløker. Jeg synes det er enda viktigere å få et ordentlig tilbud på flights over 1,5 timer... Etter svært mange turer på de slike flights har jeg blitt spesialist i å utnytte menyen for å bli mett. Man blir midlertidig mett hvis man tar en pakke wasa knekkebrød, en smoothie og en pakke chips (kanskje med en sjokoladebit til). Storkoser meg med en pose godt & blandet innimellom. Hvis jeg nå kan ta en pakke cashewnøtter i stedet for, er jo det hele faktisk rent sunt og godt :)
 
Försämring er jo helt relativt da, kjære agehall :) Var den sunn? Nei. Var den god? Nei. Den var noe av det kvalmeste jeg har smakt, ene og alene fordi den var übersøt og veldig klam. Alle har jo forskjellige smaksløker. Jeg synes det er enda viktigere å få et ordentlig tilbud på flights over 1,5 timer... Etter svært mange turer på de slike flights har jeg blitt spesialist i å utnytte menyen for å bli mett. Man blir midlertidig mett hvis man tar en pakke wasa knekkebrød, en smoothie og en pakke chips (kanskje med en sjokoladebit til). Storkoser meg med en pose godt & blandet innimellom. Hvis jeg nå kan ta en pakke cashewnøtter i stedet for, er jo det hele faktisk rent sunt og godt :)

Har du helt misset den nu forgangne "Health Bar"? 2 Health bar, 1 Smoothie og 1 flaske vand, så er selv en stor dreng som mig godt mæt ;)

Men udover det kan vi da godt blive enige om at det er en storm i et glas vand... Men jeg vil nu stadig savne chokolade muffinen og specielt health baren.. På den positive side kan den nye muffin jo sagtens være mindst lige så god :)
 

Lallarn

Medlem
Skit i chokladmuffins, ta en Lefse! Tänk polarbröd med smör, kanel och socker. Ungefär som en ogräddad kanelbulle. Det kan aldrig gå fel! Norrmännen är ena riktiga gourmeter de...
 
Toppen