Senaste nytt

Ny nivå över Star Alliance Gold?

Nja, säg inte det. Det finns några luckor redan:
Lufthansa Offer

Inte 100% tillförlitligt, men jag tror att:
** UA Global Service som åker Lufthansa får besöka FCL, dock ej FCT
** Lufthansa HON fick besöka United Global First, samt får besöka Thai First Lounge i BKK

Så det finns några bilaterala avtal redan idag för högsta status. Men en status över Star Gold borde kräva helt andra nivåer i mitt tycke. Där borde man satsa på de med HON, Pandion, Global Services, Solitaire PPS eller liknande status. Inte en urvattnat nivå till a la SAS Diamond.
Precis det jag menade med det sista, om man ska få tillgång till First lounger så lär nivån ligga på vad som krävs för HON eller motsvarande (ingen aning om vad som krävs för Global Service hos United).

Vad en sådan nivå skulle vara hos SAS vet jag inte, men skulle gissa på att det skulle krävas 3-4ggr Diamond på ett år för att nå upp till något motsvarande.

Grattis alla EBG for lifemedlemmar :cool:
Om medlemsförmånerna för guld devalveras så är det uselt hanterat att först ge trogna resenärer en livsstatus, som sen inte är fullgod.

Grattis alla EBG for lifemedlemmar :cool:
Om medlemsförmånerna för guld devalveras så är det uselt hanterat att först ge trogna resenärer en livsstatus, som sen inte är fullgod.
Men det står bara att man har guldförmåner hos SAS livet ut, inte VILKA dom guldförmånerna hos SAS vid varje givet tillfälle är....
Det la jag märke till med en gång jag fick mailet och sedan brevet....

Toppen