Senaste nytt

Ny mer dynamisk EuroBonus-intjäning på SAS från 1 mars 2022

Nahoj

Medlem
Ärligt talat, varför det?
För du kan ju inte vara säker på att

Innan man vet med 100% säkerhet att Finland är flyttat till en annan region, kan det samtalet precis lika gärna uppfattas som:
"Hej kundtjänst! Vi får alldeles för många poäng på flyg till Helsingfors, kan ni inte ta och titta på det?"
:confused:


För att det behövs bringas klarhet i frågan, med tanke på planering gällande intjäning av X antal baspoäng innan medlemsperiodiens slut. Det vore ledsamt om det efter en "viktig" flygning skulle visa sig att man får för få baspoäng än beräknat.
 

SimonXYZ

Medlem
Det blev i alla fall 2-siffrigt, vilket jag får vara nöjd med! :) Oklart vilken intjäningstabell som använts. Jag får det till 125 poäng i bokningsklass L. Hur som helst 62, 125 eller 0 känns som att det kvittar.

Screenshot 2022-03-28 at 10.21.53.png
 

Doctor-X

Medlem
Det blev i alla fall 2-siffrigt, vilket jag får vara nöjd med! :) Oklart vilken intjäningstabell som använts. Jag får det till 125 poäng i bokningsklass L. Hur som helst 62, 125 eller 0 känns som att det kvittar.

Visa bifogad bild 127637

Tycker alla poäng är värda, många bäckar små. Tickar in flera små poster á 1-500 poäng varje månad av varierande köp via onlineportalen för mig, blir iaf upp till 10000p/år. Ett visst jobb att hålla koll, men har kört min lilla enkla excel-fil i 5+ år nu och går mer eller mindre på automatik.
 

mha321

Medlem
I det här erbjudandet stod det Plus Smart när man bokade, men poängintjäningen som visades var för Plus Pro
och i bokningen står det också Plus Pro.
Var det samma med senaste F&F erbjudandet?
Nästa fundering är om man verkligen får poäng för Plus Pro...

Erbjudande till dig som Guldmedlem. Boka senast 18 april! | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Min senaste bokning i A klass anges som "sas plus full flex" i bokningen. I bekräftelsen står det "sas plus pro". Så jag tror vi helt lugnt kan konstatera att deras system fortfarande inte har en aning om vad de olika klasserna heter och innebär.

(inte direkt relevant då den alltså inte är på F&F, bara relevant ur perspektivet att systemen har helt olika åsikt om vad saker betyder)
 

airac

Medlem
I det här erbjudandet stod det Plus Smart när man bokade, men poängintjäningen som visades var för Plus Pro
och i bokningen står det också Plus Pro.
Var det samma med senaste F&F erbjudandet?
Nästa fundering är om man verkligen får poäng för Plus Pro...

Erbjudande till dig som Guldmedlem. Boka senast 18 april! | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Killgissning är att kampanjen har en egen farebasis som inte finns i GDS, och att den dessutom inte är mappad rätt i olika andra system som då helt enkelt visar något standard svar.
 
Visa bifogad bild 126756

Första flygningen registrerad med nya tabellen. En t&r i +Pro B klass. 937p fick jag dit och som Ni ser hela 1250p tillbaka till huvudstaden nu i mars.

Rubriken i tråden borde ta bort “försämrad” och kanske t o m ändra till förbättrad? Jag gillar att intjäningen ökas på dyrare biljetter och att light distanseras från vanliga klasser.

Gärna mer light indragningar framöver för att dra till sig fler som bara tänker pengar i sökningar. Något jag efterlyst och föreslagit långt tidigare i flera trådar. Noll poäng, bara segment då man trots allt flyger vore t ex lämpligt i light. -10kr i snitt kanske på dessa biljettpriser. Finns mer att göra, redan skrivit om detta.

Jag håller med.
Gillar att dyrare biljetter ger mer poäng, bra variant på ren revenue kickback.

Bokat Göteborg - Stavanger med ett stopp på vägen i PRO vilket ger 9.000 poäng. Bra utdelning mot liten pris skillnad mot vanlig plus.
 
Toppen