Senaste nytt

Ny meny SAS vinter/vår 2026

En rosa färg pryder numera omslaget på menyn.

Vad jag kan se så gör man inte längre skillnad på skandinaviska och internationella flygningar, utan specifierar flygtid på vissa av alternativen i menyn istället. Det gick fint att få en grogg ESSA-EKCH som EBD för den som undrar.

1000024515.jpg

1000024516.jpg

1000024543.jpg

1000024517.jpg

1000024544.jpg

1000024518.jpg

1000024548.jpg

1000024519.jpg

1000024545.jpg

1000024520.jpg

1000024546.jpg

1000024521.jpg

Du kan se menyn här.

Last edited:
Bra att man gör det tydligt vad som serveras med olika flygtider. Men synd att se att serveringen verkar försvinna på ARN-OSL, ARN-HEL och ARN-TLL som ingen av dem är över en timme, då blir det surt te istället för en läskande cola zero. Kul dock att det gamla sorgebarnet OSL-KRS (50 minuter) får tillbaka sin servering.

Undra var de räknar Svalbard, enbart snacks på en sådan lång flight inrikes Norge är lite tunnt om man är hungrig eller blir hungrig.

Undra var de räknar Svalbard, enbart snacks på en sådan lång flight inrikes Norge är lite tunnt om man är hungrig eller blir hungrig.
Man kan ju fråga sig det samma om Grönland, för det är väl ungefär så långt man behöver flyga om man ska komma över 80 minuter på Dansk inrikes.

Bra att man gör det tydligt vad som serveras med olika flygtider. Men synd att se att serveringen verkar försvinna på ARN-OSL, ARN-HEL och ARN-TLL som ingen av dem är över en timme, då blir det surt te istället för en läskande cola zero. Kul dock att det gamla sorgebarnet OSL-KRS (50 minuter) får tillbaka sin servering.
Och är det tänkt att light meals försvinner från Arn-Cph? Blir intressant att se vad som gäller i verkligheten.

Det vore fiffigt med en liknande lista även för business-produkten. Lite svårt att förstå vad som ingår även där. Sen borde de styra upp Premium inrikes. Igår åkte jag Tromsö-Oslo (flygtid ungefär 2 timmar) och det finns bara chips och muffins typ. På de längre Premum-rutterna borde ju någon form av enklare måltid erbjudas kan jag tycka ändå.

När jag åkte Köpenhamn-Färöarna i höstas, strax efter att de bytt till Business i Europa och Premium inrikes fick jag en box liknande gamla plus-boxen även där. Är det borta numera?

Chokladboll är kvar. Asken på bilden känner ett tränat öga igen, men undrar vad som kommer serveras efter konkursen. Någon som vågor prova nyligen?

Det vore fiffigt med en liknande lista även för business-produkten. Lite svårt att förstå vad som ingår även där. Sen borde de styra upp Premium inrikes. Igår åkte jag Tromsö-Oslo (flygtid ungefär 2 timmar) och det finns bara chips och muffins typ. På de längre Premum-rutterna borde ju någon form av enklare måltid erbjudas kan jag tycka ändå.

När jag åkte Köpenhamn-Färöarna i höstas, strax efter att de bytt till Business i Europa och Premium inrikes fick jag en box liknande gamla plus-boxen även där. Är det borta numera?
I Business premium så får man ju nu samma macka som man tidigare fick i plus inom norden i tillägg till korgen, men på inrikes har jag bara sett korgen utan någon förstärkning.

Toppen