Senaste nytt

Ny meny SAS Economy & SAS Premium - hösten/vintern 2025

Tobbe.O

Medlem
Här är nya SAS menyn i SAS Economy och på inrikes i SAS Economy och SAS Premium (dock finns inte allt på inrikes) :)

Screenshot_20250930_185146_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185222_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185241_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185302_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185319_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185339_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185400_Drive.jpg
Screenshot_20250930_185416_Drive.jpg

Du hittar menyn i sin helhet längre ner på följande länk: :)

Last edited:
Noterar att den inte är ätbar ;) men nu finns det möjlighet att köpa adapter ombord till USB - C :)
Ja den tyckte jag var lite kul, bra initiativ och rimligt pris! Vore kul att se om den har någon SAS-logga?
Övrigt jag noterat: Stilla vattnet blivit 0,3 liter istället för 0,5 men man får ju gratis vatten så... egalt. Nocco har försvunnit?

Har faktiskt aldrig flugit SAS Premium/Plus. Fungerar menyn precis som i Economy vad det gäller mat och dryck? N00b-fråga.. o_O

Noterar att den inte är ätbar ;) men nu finns det möjlighet att köpa adapter ombord till USB - C :)
Det är väl ingen adapter, utan just en kabel? Likväl mycket bra att erbjuda detta.
Klart underlättande att kunna erbjuda en lösning som passar samtliga nya EU-devices, efter det nya direktivet.

En reflektion är ju att det fortsatt är förhållandevis vettig prissättning (på större delen av menyn) för att vara ombord på ett flyg.
Den vanliga frukostlådan för 95 kr, och Burgar+chips-dealen för 104 kr anser jag vara bra erbjudanden.

Har faktiskt aldrig flugit SAS Premium/Plus. Fungerar menyn precis som i Economy vad det gäller mat och dryck? N00b-fråga.. o_O

På inrikes har det i princip varit så. Men att t,ex frukost / sandwich finns lastade till alla Plus resenärer. Misstänker att det kommer fortsätta så nu i SAS Premium på inrikes.

På Plus inom Europa var det ju andra måltider, chokladpraliner till kaffet mm inkluderade.

Noterar att priset är detsamma för nok och sek (samma tidigare menyer), trots att nok är svagare för tillfället. Går det att be om betalning i nok och då få ungefär 6% rabatt på hela utbudet? Även efter valutaavgifter blir det skillnad

Toppen