Senaste nytt

Ny matchning till Star Alliance för Eurobonus kunder

Hur räknas dessa LQM:er? Är det alla miles man drar in i programmet eller är det bara butt-in-seat miles?

Hos American är det bara butt-in-seat miles som räknas. Och jag tror dessutom de måste vara betalda, dvs ej rewards. Utöver det delar de bara ut Gold efter 1MM och Platinum efter 2MM. :(
Butt-in-seat på AC metall (inkl. deras dotterbolag Rouge och Jazz), och awards ger varken LQM eller vanliga SQM. Däremot så räknas bonusmiles från högre bokningsklass in, så en business bokning ger 1.5x LQM kontra samma resa i 'Flex'.

Är EBG. Är bara intresserad av statusmatch så jag får behålla Star Alliance Gold så länge som möjligt och har inte tänkt försöka återkvalificera. Vilka är bäst?

Är EBG. Är bara intresserad av statusmatch så jag får behålla Star Alliance Gold så länge som möjligt och har inte tänkt försöka återkvalificera. Vilka är bäst?
Thai eller South African tror jag nämnts i tråden några gånger för långa giltighetstider, men kan kräva EBD iom att den långa perioden baserar sig på att man droppar ner en nivå per år. Värt att kolla?

Kanske skall prova ifall jag kan komma åt mitt Thai konto från 1997 och se ifall det fortfarande finns kvar. Jag har kvar mitt medlemskort.

Hittade mina medlemskort, hade tom kvar pinkoden som dom skickade ut på den tiden, Men dom fungerade inte online, och det gick inte att återställa pin online. Försökte kontakta Thai, provade några olika epost adresser, fick tillslut svar från den svenska adressen. Negativt svar, kontot var tydligen borttaget.

Fick skapa ett nytt. Väntar på att det blir uppdaterat till Guld nu efter att matchningen har blivit godkänd av statusmatch.

• Gilla
Reactions: Gus
Thai eller South African tror jag nämnts i tråden några gånger för långa giltighetstider, men kan kräva EBD iom att den långa perioden baserar sig på att man droppar ner en nivå per år. Värt att kolla?
Tack! Hur går det att kolla det? På sidan står det ju bara "24 månade"?

Kanske en korkad fråga men vad exakt innebär "must complete 6 flight segments with Lufthansa". Är det 6 inviduella flighter?
Hur räknas t ex en t/r flight som CPH-FRA-ZRH-FRA-CPH?

Ny matchning tillgänglig till valfritt program hos Star Alliance. Finns 10 olika att välja på, alla de stora är valbara.
Kravet är dock att man inte matchat till Lufthansa M&M innan.

För att läsa fullständiga regler så finns det även en FAQ som innehåller all info.

Hur länge man blir matchad är olika per bolag, för Thai är det 24 månader och för Air Canada till 31 Dec 2025 som exempel.
Är lite "sur" på LH då de skickade mail till mig där jag fick intrycket att LH gruppen hade en separat inbjudan. Hoppade på det då jag hade en Thai den 1a och ville ha lounge. Har nu förststått efteråt att det var ett *A erbjudande så nu blev jag nekad Thai match (vilket jag flyger enbart inom *A).
Skall "kriga" lite och se om jag kan "rewoke" :).

Toppen