Senaste nytt

Ny matchning till Star Alliance för Eurobonus kunder

Om man ej är medlem i Thai idag, men har en resa med Swiss och Turkish i April nästa år måste det väl isåfall vara bäst att :
1. Skapa ett medlemsskap i Thai
2. Statusmatcha (är Diamond) mot Thai För Royal Orchid?
Tänker jag rätt då?
(Om man bortser från framtida intjäning osv).

Slagkraftigt initiativ! Man känner ändå att det finns lite dragkamp om SAS resenärerna. Kan inte minnas någon lika bred charmoffensiv sedan US Airways gick ur tiden.

Personligen så är M&M den överlägset bästa matchningen ändå. När man tittar på återkvlificering så blir det väldigt nischat med Thai. TK har samtidigt en massa jobbiga regler som gör det knepigt att bibehålla status.

Läste inte allt i första inlägget men blev snabbt varse... :)

Hade man kunnat statusmatcha UTAN att flyga då som jag nu måste göra med Lufthansa?

Your SAS EuroBonus account has already applied for a Status Match/Challenge​

Your SAS EuroBonus account has already applied for a Status Match/challenge with another participating Star Alliance carrier.

We are unable to process a second Status Match to any other Star Alliance carrier.

Check your email for details on the other Star Alliance carrier Status Match/Challenge you applied for.

Slagkraftigt initiativ! Man känner ändå att det finns lite dragkamp om SAS resenärerna. Kan inte minnas någon lika bred charmoffensiv sedan US Airways gick ur tiden.

Personligen så är M&M den överlägset bästa matchningen ändå. När man tittar på återkvlificering så blir det väldigt nischat med Thai. TK har samtidigt en massa jobbiga regler som gör det knepigt att bibehålla status.
Kan du utveckla vad som gör m&m bäst för dig? Flyger du mkt LH eller något annat? Har personligen avvaktat just fler matchningar och står lite och dividerar om vad man ska välja nu.

Kan du utveckla vad som gör m&m bäst för dig? Flyger du mkt LH eller något annat? Har personligen avvaktat just fler matchningar och står lite och dividerar om vad man ska välja nu.
Personligt resemönster. Jag har personalansvar för ett gäng i Polen som gör att jag sitter på WAW 1-2 GGR i månaden plus en del longhaul med bra anslutningar från GOT.

Läste inte allt i första inlägget men blev snabbt varse... :)

Hade man kunnat statusmatcha UTAN att flyga då som jag nu måste göra med Lufthansa?

Your SAS EuroBonus account has already applied for a Status Match/Challenge​

Your SAS EuroBonus account has already applied for a Status Match/challenge with another participating Star Alliance carrier.

We are unable to process a second Status Match to any other Star Alliance carrier.

Check your email for details on the other Star Alliance carrier Status Match/Challenge you applied for.
Nu har jag hamnat i ett sådant läge där man inte kommenterar det

Intressant att se att United och South African erbjuder en bättre nivå till Diamond än vad Guld får. Alla andra (precis som tidigare LH match) erbjuder samma för guld och uppåt.
Ja, väldigt överraskande men tuffa krav. Hoppade på UnIted… är Diamond men blir knappast någon återkvalificering.
Man inser verkligen hur bra (ja, föredrar en ”cornflakesstatus” än ingen alls) EB är i jämförelse. Har hittills i år 18 ben varav en del ganska långa för 700-1000 USD men har inte nått silver på egna meriter än.

Få se nu, om man bara är ute efter status och inte bryr sig om att återkvala, är det Thai som är bästa dealen?

Snabbkollade och det verkar som att det är längst gilltighet och inga krav på nån prestation?

Eller finns det nån som är bättre?

Min Thai status match blev godkänd, trots tidigare M&M matchning. Vilken tur. Kanske för att jag inte har flugit med LH gruppen än sedan matchningen?

Personligt bryr jag mig inte om återkvalificering. Kommer fortsatt ha fokus på EB. Men trevligt med *A guld ett tag ifall man ändå råker behöva det.

Last edited:
Toppen