Senaste nytt

Ny Lufthansa Business Class-rea 14 december

Jag kommer nog boka Washington Dulles (IAD) och kanske kolla lite på hockey med en polare. Jag har har 4 UPGR vouchers (2 behövs per long-haul) för uppgradering till FIRST. Jag hade en underbar resa till DC i somras på 23t, och åker gärna tillbaka. Sen flyger man CO hem direkt till ARN... På Flyertalk ser jag att FRA-IAD har ca. 80% för nya FIRST.

Handla nu, svårt att se det blir bättre än såhär... :cool:

KUL, mkt kul när man boka SK till PEK förra måndagen - ganska stor skillnad på SK priser kan man lugnt säga!

Men nu fanns ju inte LH priser på det datum som var aktuella ändå ....

Priserna finns också ex-HEL. T.ex. ca 1191 till Toronto. Även giltigt på flyg som är operated by Air Canada. De är säkert poängmässigt sämre, men service-mässigt toppen i deras Executive First.

Priserna finns också ex-HEL. T.ex. ca 1191 till Toronto. Även giltigt på flyg som är operated by Air Canada. De är säkert poängmässigt sämre, men service-mässigt toppen i deras Executive First.

Niksal, efter att testat AC ExecFirst och CO BusFirst tar jag hellre CO direkt från ARN eller från FRA. OBS! Undvik dock B767-xxx från MUC, GVA, och ZRH. Dessa har gamla stolar.

Detta bokas säkert i Low Business? Då ger nog både AC och CO bara 100% i EuroBonus för den som samlar där. Så det blir till att väga AC/COs finfina kabiner mot dubbla poängintjäningen på LH i så fall.

Härligt!

Tänker boka en resa till GRU om jag hittar vettiga datum. Vad tjänar man på en resa i Z om man krediterar till SAS EB? 100 eller 200%? Stor skillnad på om det ger 13700 eller 27400.

VAD! Är man på EuroBonus så snåla att man bara får 100% på Z-klass? Hoppas inte detta blir vanligt på M&M...

Jag kan också rekommendera då att ta ett inrikes plan med CO/UA i USA, och hoppa på LX från JFK/BOS/ORD. Där finns garanterat en bra, ny affärsklass kabin. Det går t.ex. att boka:

ARN-FRA-IAD (LH)
IAD-JFK (UA Domestic First)
JFK-ZRH/GVA-ARN med LX/SK
OBS! Ingen stopover på JFK, måste vidare inom 24t.

Toppen