Senaste nytt

Ny lounge (Eventyr) på Kastrup

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just sayin, dont kill the messenger ;)
Man skall vara medveten om att det är en standardtext att man måste ha biljett till en non-schengen destination när en lounge ligger bakom en passkontroll, men på Kastrup, Frankfurt, för att ta några exempel så kontrollerar dom inte boardingkortet i passkontrollen så i praktiken funkar det där!

På Arlanda måste man visa boardingkortet i passkontrollen så där funkar det inte (med reservation om någon skulle kunna snacka sig igenom).

På Arlanda måste man visa boardingkortet i passkontrollen så där funkar det inte (med reservation om någon skulle kunna snacka sig igenom).

Finns det å andra sidan något av värde på non-schengen sidan på Arlanda? Inte på T2, inte B-piren i T5 men hur ser det numer ut på F-piren?

Finns det å andra sidan något av värde på non-schengen sidan på Arlanda? Inte på T2, inte B-piren i T5 men hur ser det numer ut på F-piren?
Haha, nej. Det finns ju en lounge men den är ju inget man slösar tid på. På Arlanda är det dessutom mer ansträngande att komma tillbaka till Schengen än på Kastrup.

Med risk för dumfråga, men jag antar att man faktiskt behöver pass för att passera passkontrollen på Kastrup? Flyger CPH-ARN och lämnade passet hemma, men hade lite tid över och blev sugen testa Eventyr.

Vad är annars bäst i Schengen? Aspire eller Aviator?

Har jag förstått det rätt att Apartment lagts ner och ersatts av Aviator 2 och att gamla Aviator och Aviator 2 helt separata lounger? Kommer man in på båda med PP?

Eller är Aspire bättte än (båda) Aviator?

OT.
Tar Aviator 2 (gamla Apartments) PP? Det gjorde inte Apartments (om jag minns rätt).
Först ändrade de så att man kunde komma in med Priority Pass om man betalade en slant också (typ 100 dkk eller något i den stilen). När jag var där en månad senare slapp man betala extra för att komma in. Det är några månader sedan jag var där så det kan ha ändrats.

OT.
Tar Aviator 2 (gamla Apartments) PP? Det gjorde inte Apartments (om jag minns rätt).
Man kommer in i båda, dock fortfarande skyltat Apartment. Tänker om man kommer in i båda pga ombyggnation och stt det kan ändras sen? Hoppas ej.

Dock stänger Aviator ju 20.30, så i kombination med fail till non-Schengen och Eventyr, försenad flight och nu en titt i en sannerligen deppig Aspire-lounge blev det en ganska intetsägande kväll på Kastrup idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen