Senaste nytt

Ny linje mellan Visby och Bromma

Jag vet inte vad som får vissa att tro de kan bedriva trafik med vinst, när alla andra bolag övergett rutten. Är det hybris?
Ja

Iden har en kärna av möjlighet, men realiteterna är svåra. Ska det gå runt behöver man ha många affärsresenärer som kan garantera att många biljetter bokas. Men för att få det måste man ha en bra turtäthet, och för att fylla planen när tätheten är hög måste man ha ännu fler passagerare.

Jag tror inte att högsäsongen gör läget bättre, man vänder ju sig absolut inte mot turistsektorn.

När sas hade monopol på rutten tog de höga priser för att maximera vinsten. Nu med en konkurrent har de sänkt priset och inkluderat AEX så att tidsvinsten till Stockholm City är utraderad för Bromma.

Flera flygbolag har genom åren försökt konkurrera ut SAS på sin hemmamarknad, ingen som har lyckats med det och alla har fått lägga ner eller drastiskt minskat på avgångar. Lär bli samma för Brommaflyg under 2026.

Flera flygbolag har genom åren försökt konkurrera ut SAS på sin hemmamarknad, ingen som har lyckats med det och alla har fått lägga ner eller drastiskt minskat på avgångar. Lär bli samma för Brommaflyg under 2026.
Jag undrar om inte Gotland är lite annorlunda ändå!

SAS var väl borta från VBY under väldigt många år?
Vill minnas att de kom tillbaka/började flyga runt 2014-2015.

Innan dess var det bara Skyways/Gotlandsflyg om jag minns rätt där Gotlandsflyg stor för lejonparten av avgångarna!

Jag undrar om inte Gotland är lite annorlunda ändå!

SAS var väl borta från VBY under väldigt många år?
Vill minnas att de kom tillbaka/började flyga runt 2014-2015.

Innan dess var det bara Skyways/Gotlandsflyg om jag minns rätt där Gotlandsflyg stor för lejonparten av avgångarna!
Ingen aning om hur länge de varit borta, men BRA flög väl där innan och är nu del av sas.

SAS kan enkelt sänka priserna för att störa ut konkurrensen då de har råd med det. Ett flygbolag med en linje har inte råd att sälja biljetter för under 1000 kronor om det ska gå ihop.

Mängden personer som är villiga att betala dubbla priset för något på Gotland är väldigt få skulle jag gissa på.

Ingen aning om hur länge de varit borta, men BRA flög väl där innan och är nu del av sas.

SAS kan enkelt sänka priserna för att störa ut konkurrensen då de har råd med det. Ett flygbolag med en linje har inte råd att sälja biljetter för under 1000 kronor om det ska gå ihop.

Mängden personer som är villiga att betala dubbla priset för något på Gotland är väldigt få skulle jag gissa på.
BRA skapades 2015 när man slog ihop Malmö Aviation och Sverigeflyg/Gotlandsflyg,

I övrigt håller jag med om analysen!
Men ibland lyfter drakar i motvind eller vad man ska säga!
Det var ju så Malmö Aviation lyckades slå in sig på GOT/BMA för 100 år sen.

Toppen