Senaste nytt

Ny kampanj: dubbla poäng med SAS Mastercard 25-27/9-2020

Emil123

Medlem
Någon annan som har problem med GBIT, vet att det ibland strulat vid tidigare kampanjer. Inte gjort för mig innan dock. Får felmeddelande ”Preauth on new card wasnt authorized”. Någon som känner igen det?

Kan lägga till att jag fick igenom flertalet köp innan jag fick detta felmeddelande.
 
Någon annan som har problem med GBIT, vet att det ibland strulat vid tidigare kampanjer. Inte gjort för mig innan dock. Får felmeddelande ”Preauth on new card wasnt authorized”. Någon som känner igen det?

Kan lägga till att jag fick igenom flertalet köp innan jag fick detta felmeddelande.
Väldigt vanligt fel. För många transaktioner på för kort tid så MCs automatiska spärr av kortet går in. Brukar lösa sig automatiskt. Bara vänta 1h och sedan bör kortet vara öppet igen. Därför man får ta de lite lugnt o inte göra för många på en gång.
 

backfire

Medlem
Men jäkla röv! Nu sitter jag med Billhop och nekas, trots att transaktionen är under 10k... suck!

Samma här, provade i morse kl 06:00 men blev nekat både från SAS MC och Curve (SAS MC som underliggande). Gick inte ens med en räkning på 300:-. Har de lagt in någon spärr för Billhop?
 
Toppen