Ny inredning i SAS long haul-maskiner

AABack2ARN skrev:Så i 340n kommer man ha fler C men färre Y jämfört med 330n? Hade det inte varit vettigare med samma konfig i alla plan?Klicka för att utvidga...
I min värld är det vettigare med olika konfiguration då man har större möjlighet att anpassa val av plan mot rutt och beläggning.
 
Jag förstår absolut logiken i det hela. Anser dock att SAS med sin ganska begränsade flotta egentligen inte har så mycket möjlighet att planera i verkligheten. Däremot stor potential att skapa oreda (opup, downgrade, IDB) i händelse av störningar.



Ett flygbolag med en hub och/eller många flyg har betydligt större möjlighet att ruttoptimera.
 
AABack2ARN skrev:Jag förstår absolut logiken i det hela. Anser dock att SAS med sin ganska begränsade flotta egentligen inte har så mycket möjlighet att planerai verkligheten. Däremot stor potential att skapa oreda (opup, downgrade, IDB) i händelse av störningar.Ett flygbolag med en hub och/eller många flyg har betydligt större möjlighet att ruttoptimera.Klicka för att utvidga...
De har väl ypperliga möjligheter att planera. Tex att HKG ska köras med A330, hade de inte vetat hade det lika bra kunna vara A340 med gammal utrustning hela tiden.
 
palmen skrev:SAS har ju redan 2 olika kabinlayouter på A340, plus att man även har det inhyrda planet som har en tredje layoutKlicka för att utvidga...
Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.

Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.

Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?
 
FCT skrev:Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?Klicka för att utvidga...
Är det inte 2-3-2 i plus? Det är väl ingen maskin som har plus i 2-4-2. Den inhyrda maskinen som saknar plus har de väl slutat sälja plus på? Om det verkligen är 2-4-2 luktar det vanliga eko-stolar, då skulle jag säga att det inte är värt det
 
FCT skrev:Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?Klicka för att utvidga...
2-4-2 är ju LAN-kärran och den plus-kabinen ger jag inte mycket för.

Benutrymmet är bättre än i economy, dock vet jag inte hur det är i jämförelse med den vanliga SAS Plus kabinen på de andra A340-planen.

Mig veterligen finns inte wifi på detta plan, och inte på något annat av de icke uppgraderade A340-planen (någon får gärna rätta mig om jag har fel).
 
palmen skrev:2-4-2 är ju LAN-kärran och den plus-kabinen ger jag inte mycket för.Benutrymmet är bättre än i economy, dock vet jag inte hur det är i jämförelse med den vanliga SAS Plus kabinen på de andra A340-planen.Mig veterligen finns inte wifi på detta plan, och inte på något annat av de icke uppgraderade A340-planen (någon får gärna rätta mig om jag har fel).Klicka för att utvidga...


LAN-kärrans plus är ett skämt även jämfört med gammal SAS-plus, vanliga economy-stolar och lika trångt som eco.. Var ganska bitter när jag fick den över till DC för ngt år sedan och efter sura brev till SAS-kundtjänst blev jag kompenserad med poäng.
 
Kimmen00 skrev:LAN-kärrans plus är ett skämt även jämfört med gammal SAS-plus, vanliga economy-stolar och lika trångt som eco.. Var ganska bitter när jag fick den över till DC för ngt år sedan och efter sura brev till SAS-kundtjänst blev jag kompenserad med poäng.Klicka för att utvidga...
Vad jag hört ska PLUS-kabinen ha bättre benutrymme än GO-kabinen på LAN-planet. Har dock aldrig testat själv så kan inte svära på det.

Där LAN-planet används brukar inte SAS sälja plus över huvud taget, sen kan den alltid behöva flyga någon annan rutt än den planerade.
 
Den är schemalagd på CPH-ORD mycket nästa månad och där säljer de iaf Plus på den.
 
Det beror på när i vår, de som ska uppgraderas kommer att bli klara i vår. Sedan tror jag att en 340 inte kommer att uppgraderas, den som hyrs in aka Lan-kärran. Är lite osäker men har för mig att jag läst det
 
Najk skrev:Det beror på när i vår, de som ska uppgraderas kommer att bli klara i vår. Sedan tror jag att en 340 inte kommer att uppgraderas, den som hyrs in aka Lan-kärran. Är lite osäker men har för mig att jag läst detKlicka för att utvidga...


LAN har dock inte lutande stolar. Jag tycker att sovkomforten är minst lika bra som nya kabinen.
 
Najk skrev:Det beror på när i vår, de som ska uppgraderas kommer att bli klara i vår. Sedan tror jag att en 340 inte kommer att uppgraderas, den som hyrs in aka Lan-kärran. Är lite osäker men har för mig att jag läst detKlicka för att utvidga...


LN-RKP har lieflat biz, skal "oppgraderes" med de gamle PLUS-setene (men de skal oppgraderes med ny padding og stoff) installert og har en grei economy class. Den vil dermed bli en fullverdig A340-representant.
 
Bonusflygarn skrev:hur långt innan kan man se vilken maskin som flyger vilken rutt?Klicka för att utvidga...
Det kan ändras när som helst tills du sitter på planet. Seatmap för att boka säte avslöjar dock vilken kabin som är planerad på din flight, dock inte exakt vilket plan det blir.
 
Hur ser jag vilken kabin jag flyger med?

T ex sk0943 19/10 och sk0944 23/10

Var inne på seatguru och layouten ser som nya, bilderna vittnar om gamla...
 
Back
Top