Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Japp, jag kan egentligen inte heller utläsa att någon rad skulle vara bättre/sämre än då möjligen att undvika sista raden pga närheten till toaletterna.
Det var någon som nämnde att man kanske skulle undvika rad 1 eftersom man hamnade rakt i serveringsgången, men jag tror bara det var baserat på bilder. Tänkte att någon som testat kanske hade några tips, men förmodligen fungerar alla mittplatserna bra.

Jag har börjat kolla lite på nästa års bonusresa då hade jag tänkt en resa till New York, hur stor är chansen att det blir den nya kabinen om jag åker från ARN - > EWR i Mars nästa år ?

Problemet med å ha flere tråder som flyter rundt på hele forumet er at det ikke blir flyt i samtalene.
Fra denne tråden, side 6-7, kan man se at LN-RKM (A330 #3 til å få ny kabin) fløy ned til Zurich 5 April.
Gi den +/- 4 uker. Så vi kan vel forvente oss at sistemann flyr ned til Zurich i starten av Mai, og at alle A330 er ferdige til Juni. Hvilket stemmer overens med hva SAS sier offisielt: alle skal etter planen være ferdige til sommeren.
Andra planet med ny kabin på väg att sättas i trafik | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Jag har bokat Stockholm - New York (SK903) den 13:e maj. Det är bokat i Go, men tänkte ge ett försök till OT om det är nya kabinen. Eftersom det är bokat i Go kan jag inte se seatmapen för business på sas.se för att se om det är 1-2-1 config eller 2-2-2. Har för mig att det är 2-4-2 config i Go både i gamla och nya kabinen?
Kan jag lista ut om det är gamla eller nya kabinen och därmed värt en OT?

Jag har bokat Stockholm - New York (SK903) den 13:e maj. Det är bokat i Go, men tänkte ge ett försök till OT om det är nya kabinen. Eftersom det är bokat i Go kan jag inte se seatmapen för business på sas.se för att se om det är 1-2-1 config eller 2-2-2. Har för mig att det är 2-4-2 config i Go både i gamla och nya kabinen?
Kan jag lista ut om det är gamla eller nya kabinen och därmed värt en OT?

Kollar på expertflyer, där kan man skaffa ett gratis konto och kolla seat map. Det ser ut som nya konfigen i business 1-2-1. Så med reservation för equipment change så ser det bra ut. Lycka till /Börling

Tackar ödmjukast för hjälpen! Nu har jag även skaffat konto på ExpertFlyer och det ser i dagsläget ut som att jag får nya kabinen både ut och hem, så då är det bara att hålla tummarna för OT :)

Ett annat sätt att se skillnad i Go-kabinen:
Gamla inredningen har raderna 20 - 30 framför toaletterna och 31 - 46 bakom.
Nya inredningen har 30 - 37 framför och 40 - 55 bakom.

Toppen