Senaste nytt

Ny flygplanstyp på TG658. Ombokad från First till Business

Lite OT:
Vart tar intra asien F vägen? Sitter själv och kollar på flyg inom asien och BKK-KIX,BKK-HKG och TYO-SIN verkar vara nedgraderade till ”bara” Business, har de ersatts med andra F destinationer regionalt eller är bara att gilla läget?

Kanske för dålig lönsamhet så allt eftersom de byter ut flottan eller uppgraderar kabin så väljer de bort F kabin.
I princip alla fall med Thai (vad jag sett) så är det att 747 ersatts med A350.
Likaså en del av deras rutter till EU där tex first till Milano försvann.
Vart 747 orna tar vägen vet jag ej men inte verkar nya destinationer komma upp iaf, känns som en industriell trend att F tynar bort

Last edited:
Lite OT:
Vart tar intra asien F vägen? Sitter själv och kollar på flyg inom asien och BKK-KIX,BKK-HKG och TYO-SIN verkar vara nedgraderade till ”bara” Business, har de ersatts med andra F destinationer regionalt eller är bara att gilla läget?
Jag har en flight i F med TG622 (Bangkok - Osaka) i Maj, som ursprungligen hade B747, men för 2 veckor sen ändrades till A380. Jag håller båda tummarna att det står sig.

Har "drabbats" på en flygning i juni mellan HKG-BKK TG601 från 747a till en 777-300, fortsätter till SYD samma kväll, får nog leva med att sitta i C kabinen i ca 3 timmar

Toppen