Senaste nytt

Ny F&F med SAS. Boka senast 09/10-2024

Tyvärr var det bara i allra första början som avbokningsbart ingick i F&F, efter ett tag fick man över till att det bara var minus som gick att boka på F&F. När man sedan separerade plus i plus smart och plus pro så släppte man på plus smart i F&F.

Apropå återbetalning. Jag bokade en ToR till London nu under kampanjen i minus light för 939 kronor. Den är inte avbokningsbar i sig, men om jag avbokar får jag tillbaka 689 kronor i skatter och avgifter.

Jag bokade precis en F&F i februari, VBY-CPH-ATH.
Valde det billiga Plus Smart (A) alternativet på både in och utresan där det som vanligt stod uttryckligen att biljetterna är ombokningsbara och återbetalningsbara mot en avgift.

När jag sedan hade betalat för biljetterna så står det på kvittot samt i appen att biljetterna är bokade i det betydligt dyrare Plus Pro (A) alternativet och därmed är det fri ombokning samt återbetalning som gäller och dessutom en högre intjäning.

Vet dock inte i praktiken om det verkligen är i Pro som det bokas i som regel under just F&F kampanjen fast man väljer Smart eller om tryckfelsnisse har varit framme.

Lär visa sig efter de första 24 timmarna om jag går in och vill avboka och blir erbjuden hela beloppet tillbaka.

Har dock inga planer på att avboka resan då 3600 kr. för en t&r VBY-ATH i Plus är ett kanonpris :)

Hittade business-biljetter till bra pris (23k t.o.r., drygt 30% rabatt) CPH-SFO så slog till och bjöd med föräldrarna. Mamma har på sin bucket list att åtminstone en gång få flyga business, så nu känner jag att jag har son-of-the-year award inom räckhåll!

Jag bokade precis en F&F i februari, VBY-CPH-ATH.
Valde det billiga Plus Smart (A) alternativet på både in och utresan där det som vanligt stod uttryckligen att biljetterna är ombokningsbara och återbetalningsbara mot en avgift.

När jag sedan hade betalat för biljetterna så står det på kvittot samt i appen att biljetterna är bokade i det betydligt dyrare Plus Pro (A) alternativet och därmed är det fri ombokning samt återbetalning som gäller och dessutom en högre intjäning.

Vet dock inte i praktiken om det verkligen är i Pro som det bokas i som regel under just F&F kampanjen fast man väljer Smart eller om tryckfelsnisse har varit framme.

Lär visa sig efter de första 24 timmarna om jag går in och vill avboka och blir erbjuden hela beloppet tillbaka.

Har dock inga planer på att avboka resan då 3600 kr. för en t&r VBY-ATH i Plus är ett kanonpris :)

Ja jag har noterat samma på mina bokningar :)

Tänkte när jag gick in i appen och tittade på bokningen... Hmm tryckte jag verkligen på SAS Plus Pro? Men jag klagar inte :cool:

Jag gjorde en bokning på kampanjen, men när jag tittar på bokningen i appen aå står det ""sas go light youth" aom biljettyp. Fler som har samma?

Jag gjorde en bokning på kampanjen, men när jag tittar på bokningen i appen aå står det ""sas go light youth" aom biljettyp. Fler som har samma?
Även på min bokning.

Upplever att det var mycket bra priser på denna F&F kampanj.
Bokade ut ARN-CPH-LHR i Plus Smart står nu i appen Plus Pro
Returen LHR-ARN i Go Light
Betalade 2011kr
Nu med samma datum och avgångar 3521kr

Toppen