Senaste nytt

Ny champagne i SAS Businessclass från 1 februari

vilken sopa jag är, flög senast efter nyår och då var det fortfarande Henriot 2007 men har missat den här tråden totalt...

Charles Heidsieck är en grym NV men det är en eller två klasser ner från årgångs-Henriot.

Förstod att det var för bra för att vara sant att vi skulle få Henriot 2008!

...Charles Heidsieck är en grym NV men det är en eller två klasser ner från årgångs-Henriot.
Charles Heidsieck smager faktisk godt i min optik. I hvert fald bedre end Cattier Brut Icone som jeg fik med Air China i sidste uge. Det var første gang at jeg lod champagne være champagne (på mit 2nd leg) og gik over til øl, da vinene heller ikke leverede...

Charles Heidsieck smager faktisk godt i min optik. I hvert fald bedre end Cattier Brut Icone som jeg fik med Air China i sidste uge. Det var første gang at jeg lod champagne være champagne (på mit 2nd leg) og gik over til øl, da vinene heller ikke leverede...
Gillar du inte Great Wall? :)
På de två CA i C jag åkt så verkade det som att de bara hade en eller två flaskor av varje "premiumvin" sedan var det Great Wall eller Tsing Tao som gällde...

Gillar du inte Great Wall? :)
På de två CA i C jag åkt så verkade det som att de bara hade en eller två flaskor av varje "premiumvin" sedan var det Great Wall eller Tsing Tao som gällde...
Great Wall should be carved in stones and not put into bottles....Tsing Tao og Yang Xin er gode øl, men af den industrielle type. Kan ikke få plads i julegranen...

De hade bytt på vägen hem från ORD igår... Ingen dålig champagne, men kanske lite tråkig i mina ögon och kändes som en ren apertif. Snabba bubblor och en lätt äppelton - en bra standardchampagne och värdig ersättare till Henriot men ingen smaksensation.

Däremot hade de en riktigt trevlig Riesling ombord och fortfarande en riktigt bra Sauternas så jag var inte ledsen ändå när jag somnade någonstans över Kanada och sedan sov i nästan fem timmar ;)

Testade nya Charles Heidsieck på SK925 i fredags. Jag måste säga att jag tycker att den är jättegod och en bra ersättare till Henriot. Den serverades mycket kall och personalen var också noga med att fråga om jag uppskattatde smaken och deras byte samt om temperaturen var rätt. Jag ger den en klassisk dubbeltumme, fantastiskt bra val SAS!

Attachments

• Screen Shot 02-08-16 at 12.08 PM.PNG
    Screen Shot 02-08-16 at 12.08 PM.PNG
    294,3 KB · Visningar: 312
Hade förmånen att ha båda flaskorna på SK925 förra veckan, så jag kunde göra en riktig jämförelse sida vid sida.
Jag är absolut ingen Champagnekännare men tyckte nog Charles Heidsieck föll mig lite mer i smaken.
Lite fruktigare och mer välbalanserad smak.
skumpa.JPG

Åkte Vikingline från Mariehamn igår, hittade Charles Heidsieck:en som medlemserbjudande för 29.90, såldes som "Viking line champagne"

Passade på att köpa två, dessa är nu på kylning...

Toppen