henrik l
Medlem
Förresten, när man ringer till US Airways svenskt nummer, säger rösten "Press 4 for AAdvantage loyalty program".
Vill minnas att jag förutspådde något sånt här när jag tittade i spåkulan för något år sedan
Förresten, när man ringer till US Airways svenskt nummer, säger rösten "Press 4 for AAdvantage loyalty program".
Jag har uppdaterat inköpspriser av miles hos US Airways Dividend Miles.
Vid köp av 80.000 miles kan man få 45.000 bonus miles = ca 56% bonus miles.
Mer info kan ni hitta i Google Drive dokumentet.
Google Sheets - create and edit spreadsheets online, for free.
http://www.businessclass.se/forum/t...avianca-united-och-us-airways-med-bonus.9896/
Jag har skrivit en jämförelse mellan American Airlines AAdvantage och US Airways Dividend Miles. Så du får fundera i vilket program du vill spendera dina miles.USDM ger 10% rabatt vid köp senast idag. Priset för 125 000 USDM miles är $2124 vilket blir $2284 efter skatt = 18 000kr.
Det motsvarar 14 400kr / 100 000 miles vilket inte är jättelångt från glansdagarna? Slå till?
(köpte 100 000 miles för $1881 * 8,33 = 15 669kr i mars 2013 som exempel)
...och sedan återstår 100000 poäng som riskerar att bli devalverade. Man har för lite tid.
Devalvering vet jag inte men det är garanterat att US Airways Dividend Miles kommer att försvinna och American Airlines AAdvantage tar över i framtiden.Att man har för lite tid är ju ett elände, men det är som det är.
Jag sitter med 2 x 227 000 USDM-poäng i familjen och undrar om "devalveringen" är bekräftad eller är det bara en spekulation?