Senaste nytt

Ny British Airways rea från UK

End-on-End funkar det med flighter från LGW också?

Om biljetten från London Gatwick tillåter End-on-End, ja då går det att boka som en bokning.
Om du byter inom 24 timmar, så slipper du UK APD med. Även om du byter flygplats.
Bara se till att du uppfyller krav om MCT(minimum connection time) för att bli bokad som en bokning.

Fördelen med End-on-End i detta fall är, att du slipper att betala svindyr UK APD för det räknas som transit om du byter flighter i London inom 24 timmar.

Så får man tillbaka det, eller gör man 2 bokningar direkt på telefon samt be dom slå ihop direkt för att undvika avgiften?
Ser på min gamla bokning att jag betalade 120 GBP

Så får man tillbaka det, eller gör man 2 bokningar direkt på telefon samt be dom slå ihop direkt för att undvika avgiften?
Ser på min gamla bokning att jag betalade 120 GBP

Om jag har förstått rätt, man får inte UK APD tillbaka när man väl har betalat.
Men om du gör en ny bokning och slå ihop två biljetter (en av de är ex-Storbritannien), då kan du slippa betala UK APD.

AHO,

Vill det säga att priset som aviseras från London reduceras med APD kostnaden om man följer ditt förslag?

Det bör göra. Ja.
Så kommer du att kunna spara 144 GBP(120 GBP ut + 24 GBP hem t o m mars 2012) eller 156 GBP (130 GBP ut + 26 GBP hem fr o m april 2012) för resan till New York.

Last edited:
Problemet är att det inte är säkert att alla agenter vet om biljettreglerna.
I fall ni får problem, så påminn agenten att läsa paragraf [Combination] i båda biljettreglerna.

Toppen