Senaste nytt

Ny bokningssida för Radisson

Det mailet man får som bokningsbekräftelse går inte att skicka in i Tripcase...
Just det är väl inte så mycket deras fel, utan snarare Tripcase. Det funkar ju t.ex. fortsatt med TripIt...

Känner mig grinig men man tror ju att en ny site ska vara bättre än den gamla.
Man kunde hoppas. Men tro vetefan -- se på när t.ex. SAS gjorde om sin. Eller Lufthansa. Eller Marriott. Osv.
 
Tycker att det är fortfarande intressant att man inte kan se sina bokningar på websidan, men att man kan se dem i appen. Vi hemsidan kan man inte lägga till namnet på en person till, det går i appen. (Man får ju inte göra det i bokningen men man kan editera bokningen och lägga till ett till namn, dock så kan man inte spara namnet då får man ett felmeddelande)

Jag misstänker att det är många som lämnar radisson pga detta, och varför kan man inte lägga några kr på att fixa sidan eller gå tillbaka till den andra som iaf fungerade mycket bättre.
 
Kan se alla mina bokningar utan problem online.
Däremot är ju sidan nu mer värdelös och krånglig på andra sätt.
Den gamla var simpel och bra tycker jag :)

Tycker att det är fortfarande intressant att man inte kan se sina bokningar på websidan, men att man kan se dem i appen. Vi hemsidan kan man inte lägga till namnet på en person till, det går i appen. (Man får ju inte göra det i bokningen men man kan editera bokningen och lägga till ett till namn, dock så kan man inte spara namnet då får man ett felmeddelande)

Jag misstänker att det är många som lämnar radisson pga detta, och varför kan man inte lägga några kr på att fixa sidan eller gå tillbaka till den andra som iaf fungerade mycket bättre.
 
Tycker att det är fortfarande intressant att man inte kan se sina bokningar på websidan, men att man kan se dem i appen.
Jag lyckades här om veckan göra en dubbelbokning i Helsingfors på grund av detta. Trodde inte bokningen hade gått igenom och hittade ingen bekräftelse men det visade sig att det hade den visst det. När jag inte fick upp andra bokningen på hemsidan började jag förstå vad det var som hade hänt (och när jag kollade lite noggrannare i mailen hade det kommit en bekräftelse också). Fick krångla och ringa och hålla på för att få tillbaka pengar för den första bokningen eftersom det var en ej återbetalningsbar bokning.

Flera bokningar efter det har låtit bli att dyka upp på hemsidan också medan andra har gjort det. Jag ser inte någon röd tråd i vilka som dyker upp och vilka som inte gör det heller.

Om inte appen var så värdelös i övrigt hade det ju varit fiffigt att använda den lite mer. Där dyker mina bokningar också upp, men det visste jag inte då.
 
Jag tycker mig se början på en röd tråd för mina bokningar, jag ser vissa jag har gjort på Radisson Blu samt Radisson, men aldrig från park inn.
 
Jag håller med om att nya bokningssidan är dålig, appen imponerar verkligen inte heller! Poängjägaren i mig gråter dock när jag läser här att det finns medlemmar här inne som faktiskt använder appen till att boka!!!???

Alla borde ju rimligtvis boka via exempelvis Refunder och få några procent tillbaka i kronor och ören. Då leds man från Refunder in till webbsidan, vars fel och brister man då helt enkelt får leva med. Från och till får man faktiskt 4% tillbaka av Refunder. Det är ingen förmögenhet på en enskild bokning men gör man runt 20-30 bokningar på ett år blir det ändå någon tusenlapp.
 
Jag håller med om att nya bokningssidan är dålig, appen imponerar verkligen inte heller! Poängjägaren i mig gråter dock när jag läser här att det finns medlemmar här inne som faktiskt använder appen till att boka!!!???

Håller med, dock har refunder tagit ofantlig tid ibland när det gäller Radisson. Fick nyss en hundring ungefär på en bokning från början av 2017.

Alla borde ju rimligtvis boka via exempelvis Refunder och få några procent tillbaka i kronor och ören. Då leds man från Refunder in till webbsidan, vars fel och brister man då helt enkelt får leva med. Från och till får man faktiskt 4% tillbaka av Refunder. Det är ingen förmögenhet på en enskild bokning men gör man runt 20-30 bokningar på ett år blir det ändå någon tusenlapp.
 
Ja vad fan!
Nu har en bokning försvunnit från mig med.....
Sjukt irriterande att ej kunna se den på hemsidan!
Det här hade jag inte märkt innan, tur jag har ett excell med alla bokningar också....

Jag lyckades här om veckan göra en dubbelbokning i Helsingfors på grund av detta. Trodde inte bokningen hade gått igenom och hittade ingen bekräftelse men det visade sig att det hade den visst det. När jag inte fick upp andra bokningen på hemsidan började jag förstå vad det var som hade hänt (och när jag kollade lite noggrannare i mailen hade det kommit en bekräftelse också). Fick krångla och ringa och hålla på för att få tillbaka pengar för den första bokningen eftersom det var en ej återbetalningsbar bokning.

Flera bokningar efter det har låtit bli att dyka upp på hemsidan också medan andra har gjort det. Jag ser inte någon röd tråd i vilka som dyker upp och vilka som inte gör det heller.

Om inte appen var så värdelös i övrigt hade det ju varit fiffigt att använda den lite mer. Där dyker mina bokningar också upp, men det visste jag inte då.
 
Alla borde ju rimligtvis boka via exempelvis Refunder och få några procent tillbaka i kronor och ören. Då leds man från Refunder in till webbsidan, vars fel och brister man då helt enkelt får leva med. Från och till får man faktiskt 4% tillbaka av Refunder. Det är ingen förmögenhet på en enskild bokning men gör man runt 20-30 bokningar på ett år blir det ändå någon tusenlapp.
Jag använder refunder varje gång jag bokar men tror bara jag fått en enda bokning godkänd sedan 2017. Jag vet inte vad jag skulle göra för fel eftersom jag inte försöker dubbeldippa eller ha prisjämförelsesajter öppna samtidigt. Inget hemligt läge och använder inte Opera som webläsare. Andra sidor, som hotels.com brukar fungera bra dock. Fungerar det bättre för dig?

Håller med, dock har refunder tagit ofantlig tid ibland när det gäller Radisson. Fick nyss en hundring ungefär på en bokning från början av 2017.
Ungefär så lång tid brukar det ta för mig också. Fast, som jag skrev ovan, de flesta gångerna avslås bara återbäringen.

Ja vad fan!
Nu har en bokning försvunnit från mig med.....
Sjukt irriterande att ej kunna se den på hemsidan!
Det här hade jag inte märkt innan, tur jag har ett excell med alla bokningar också....
Det var ambitiöst med en excel-fil för detta. Det kanske är det man måste börja med...
 
Vet inte om det är så ambitiöst.
Jag vill behålla status i 4 olika hotellkedjor så jag behöver ha full koll på alla stays osv.
Dessutom har jag 35-50 award nätter bokade varje år för semestrar/weekends osv så enligt mig är det helt naturligt med lite extra koll =D
 
Toppen