Senaste nytt

Ny bilpoolsaktör i Stockholm: car2go

Där håller jag inte med dig: de traditionella biluthyrarna och Ikea har kontor/butiker man kan besöka och reklamera, medan Car2go och Drivenow bara nås per telefon, så jag skulle hellre ha en konflikt med Hertz än med Drivenow rent principiellt :)

Fast definitionen av brevlådeföretag är ju inte att de bara har en brevlåda o inga butiker. Det ska väl snarare likställas med offshore-bolag utan verksamhet, vars enda syfte är att nyttja skattefördelar i land x.. De ska sakna VERKSAMHET i landet, inte fysiska byggnader.
Dotterbolag i Sverige men moderbolaget är en holk på Panama t.e.x
Eller som IKEA i Holland förut..

Jag har också hellre att göra med IKEA där man kan klampa in på närmsta kontor o ingen knusslar. Det jag riktade kritik mot var att svartmåla företaget som ett brevlådeföretag (som normalt inte klingar så bra) för att de sällan svarar i telefon.

@Bo Gran tittar man på deras Facebook sida verkar det som dom har spärrat dig eftersom du enligt dom sprider osanningar och att dom dessutom har hanterat ditt ärende. Så det verkar som det är ord mot ord mellan er.

Det är naturligtvis enklast att blockera kritiker! Ärendet var på intet sätt reglerat när de blockerade mig. Det blev bara för jobbigt för dem när de inte brydde sig om att rätta till sina underligheter på så pass lång tid.

Nu när mitt fall rönt så mycket uppmärksamhet, har de masat sig fram till att ge mig tillbaka pengarna de tagit. Sent skola syndarna vakna.

Det är naturligtvis enklast att blockera kritiker! Ärendet var på intet sätt reglerat när de blockerade mig. Det blev bara för jobbigt för dem när de inte brydde sig om att rätta till sina underligheter på så pass lång tid.

Nu när mitt fall rönt så mycket uppmärksamhet, har de masat sig fram till att ge mig tillbaka pengarna de tagit. Sent skola syndarna vakna.
Skönt att det har löst sig till slut! Även om det så klart inte ska behöva ta så lång tid eller vara så krångligt.

Så brukar det vara. Name and Shame. Trist att det ska behövas.

Car2go ger upp och lämnar Stockholm i november, enligt ett nyhetsbrev som precis skickades ut.

Sedan car2go lanserades i Stockholm i december 2014 har du som kund kunnat ta dig runt i Stockholm på ett smidigt och prisvärt sätt med våra 250 bilar. Vi hoppas att vår bildelningstjänst har bidragit till mer frihet och flexibilitet i din vardag och vi uppskattar att du har använt dig av car2go.

Dessvärre har vi tråkiga nyheter. car2go kommer att avvecklas i Stockholm i mitten av november 2016. Vi ser tyvärr ingen möjlighet att uppnå de målen som krävs för att fortsätta driva vår verksamhet lokalt och har därför tvingats ta det här svåra beslutet. Vi beklagar eventuella besvär och olägenheter som detta kan medföra.

Du kommer att kunna fortsätta använda car2go fram till mitten av november 2016. Därefter upphör all vår verksamhet i Stockholm och vi plockar bort alla fordon. Ditt medlemskap förblir däremot aktivt även efter avvecklingen i Stockholm, för framtida användning i våra 14 europeiska car2go-städer.

Blev de utkonkurrerade av andra delningstjänster, privatbilismen eller kollektivtrafiken?

Jag har tecknat mig för DriveNow men har än så länge inte haft behov av att utnyttja tjänsten en enda gång. Så därför intressant att veta vad som tog kål på Car2Go.

DriveNow går ju inte heller så bra ekonomiskt. Men de kanske har mer cash att rida på tills de (eventuellt) får tillräckligt många användare.

Toppen