Senaste nytt

Ny Amex hemsida

JMG

Medlem
Självfallet rullar man inte ut nya IT-system när årets största helg står för dörren men att lägga till en utskriftsfunktion är ju inte direkt raketforskning och de har ju haft 3månader på sig. Strunt samma, de stödjer e-faktura sedan 2mån tillbaka så tar det den vägen istället.
 

Meazza

Medlem
Efter snart ett halvår med nya hemsidan så fungerar det fortfarande inte att göra en vettig utskrift av kontoutdraget från den. Fullständigt uselt.

Visserligen har valet "Total per Kortmedlem" tillkommit, men där står Debiteringar och Krediteringar i en varsin kolumn och inte heller därifrån kan man få nettosumman i skrift. Och fortfarande fungerar ju inte resten ändå.

Tidigare besked om att det skulle fungera runt årsskiftet har nu skjutits fram till i vår någon gång. Enligt kundtjänst kommer man då att kunna få fakturan i pdf-format. Det får jag för övrigt redan idag via min internetbank och det duger inte heller anser jag (då jag vill ha allt på en sida).

Att koda hemsidan så att man vid utskrift får en vettig layout av kontoutdraget måste var ett 5-minutersjobb för vilken html-knackare som helst?!
 

aldrighemma

Medlem
Efter snart ett halvår med nya hemsidan så fungerar det fortfarande inte att göra en vettig utskrift av kontoutdraget från den. Fullständigt uselt.
Jag skrev till kundtjänst och klagade på bristen av utskrifts och export möjligheter, fick iofs inget vettigt svar, men om fler gör samma sak så kanske det händer något snart!
 

Meazza

Medlem
Jag skrev till kundtjänst och klagade på bristen av utskrifts och export möjligheter, fick iofs inget vettigt svar, men om fler gör samma sak så kanske det händer något snart!
Enligt kundtjänst så är det tydligen många som har klagat på detta men "berörd avdelning" har inte gjort något åt det. Riktigt dålig kundvård.
 

Jesper Modig

Ny medlem
Skulle göra utgiftsrapporter förra veckan men utskriftsskämtet består. Den lätt uppgivna men trevliga supporttjejen bekräftade att AMEX miljöchef inte försökte rädda regnskogen genom att göra utskrifter värdelösa utan att det finns hopp och att AMEX eget hopp nu tagit ett hopp från början på året till maj/juni...
 

aldrighemma

Medlem
Jag såg just en annan lustig sak på hemsidan, jag har transaktioner som dyker upp under EB poäng utdraget innan dom syns under transaktioner eller reservationer. Verkar väldigt konstigt att man blir krediterad poäng innan ens transaktionen är reserverad! Säkert bara ett presentationsproblem, men lite underligt ser det ut...
 

aldrighemma

Medlem
Jag kan inte längre se intjänade EB poäng på Amex hemsida, det har varit så några dagar nu.
Är jag blind tro, har dom gömt poäng saldot under någon obskyr länk, eller är det borttaget?
 
Toppen