Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

Jag fick mina 90 000 poäng vid årsskiftet redan och en vän till mig också. En annan vän väntar dock fortfarande, men Amex har sagt till honom att det ska komma denna månaden för honom (innan sista datum enligt kampanjen).
Samma, årsskiftet (vilket finns diskuterat tidigare i tråden).

OK, det är en lång tråd…
Framgår det även vad som skulle kunna avgöra att poängen utdelas kvickt i vissa fall och i andra fall inte?
För mig kom poängen månaden efter att spend-kravet uppnåtts. Har inte sett någon förklaring utifall det inte skulle bli så. =(

• Gilla
Reactions: L.S
För mig kom poängen månaden efter att spend-kravet uppnåtts. Har inte sett någon förklaring utifall det inte skulle bli så. =(

Jag var nog klar med mina 45K i december, möjligtvis att det drog över till januari. Några poäng har jag dock inte sett röken av.

• Sad
Reactions: hco
Någon som vet ifall Amex har problem med sin supporttjänst för tillfället? Jag skulle vilja fråga dem om något har blivit fel gällande mina kampanjpoäng, men jag får inte ens någon respons i deras chat.

Suck! Jag får väl försöka ringa till dem vid tillfälle då (har inte riktigt tid med telefonköer nu).

Kan informera att inte heller jag har fått mina kampanjpoäng. Har dock för mig att det stod att de skulle betalas ut 31 mars så jag avvaktar lite.

Kan informera att inte heller jag har fått mina kampanjpoäng. Har dock för mig att det stod att de skulle betalas ut 31 mars så jag avvaktar lite.

Det stod att poängen överförs *senast* 31/3 2025. Supporten säger dock att det ska ske nu den siste alt. den förste nästa månad (lyckades ringa dem tillslut), men de påstår även att detta ska gälla alla som har uppfyllt kraven för den här kampanjen. Det stämmer ju uppenbarligen inte, så man kan undra hur pass bra koll de egentligen har.

• Gilla
Reactions: hco
Det stod att poängen överförs *senast* 31/3 2025. Supporten säger dock att det ska ske nu den siste alt. den förste nästa månad (lyckades ringa dem tillslut), men de påstår även att detta ska gälla alla som har uppfyllt kraven för den här kampanjen. Det stämmer ju uppenbarligen inte, så man kan undra hur pass bra koll de egentligen har.
Kan det inte vara så att vi helt enkelt nått spendkravet vid olika tidpunkter. För egen del nådde jag det nog något senare än årsskiftet. Sedan är det ju säkert så att de inte har full koll på supporten. Själv har jag ingen brådska att få in poängen eftersom jag ändå tjäna in en voucher. Har aldrig haft problem att få utlovade poäng från Amex så än så länge känner jag mig lugn.

Toppen