Senaste nytt

Ny Accelerate kampanj: 1:a Juni – 31:a Augusti, 2016

jumbooze

Medlem
Funderar på en skyteam lounge run, ams,lhr,cdg,fco en weekend ;) och då skulle man få till 2 nätter i olika länder och en weekend
 

palmen

Moderator
Funderar på en skyteam lounge run, ams,lhr,cdg,fco en weekend ;) och då skulle man få till 2 nätter i olika länder och en weekend
Weekend klassas väl dock som samma hotell en lördag och antingen fredag eller söndag natt. Går inte att ta en weekend på två olika hotell.
 

Kris

Medlem
Kollade på mitt "erbjudande" igen. För min del blir 4 länder den kluriga. Enligt min mening en skum KPI. Ex har jag fyra stays i olika kinesiska städer planerade, men dessa räknas ju såklart bara som en i detta fall. Hade jag istället gjort motsvarande trip i ex Benelux+Tyskland, hade det varit biff. Notera ; jag är absolut inte bitter.

Den andra punkten som jag inte är speciellt sugen på är spendera $176 på IHGs restauranger. Lite magstarkt för 1600 poäng enligt min mening. Den är iofs lätt avklarad... En handfull sunkburgare på valfritt brittiskt HI, så var den punkten färdig. Får se var det barkar hän. Just bränt 400k på kommande julresa, så dags att börja bunkra lite igen :p
 

johhenrik

Medlem
Jag minns inte ens att jag anmält mig till denna. Jag brukar ju posta här o visa vad jag fått, men det har jag inte gjort heller. Iaf upptäckte jag nu att jag fått poäng från denna så jag kollade vad jag har o jag ser jag klarar alla utom en, boka via appen. Den hade jag ju klarat också om jag bara kommit ihåg. :) Nåja, det var bara 5000poäng på den, så ingen fara. Drar in 100.000 poäng totalt på de andra. :) Kul överraskning.
 

palmen

Moderator
Hmm, gjorde mitt sista uppdrag i denna promotion med att bo en andra weekend. Det har dock registrerats som en non qualifying stay när jag använde den rate som man som member har som ger 5$ rabatt på ordinarie priset. Jag hoppas att de skämtar med mig om detta innebär att det skulle vara en non qualifying stay och ge 0 poäng.
Denna stay är värd någonstans mellan 35-40k poäng för mig iom att denna promotion ska vara avklarad i och med detta.
 

johhenrik

Medlem
Hmm, gjorde mitt sista uppdrag i denna promotion med att bo en andra weekend. Det har dock registrerats som en non qualifying stay när jag använde den rate som man som member har som ger 5$ rabatt på ordinarie priset. Jag hoppas att de skämtar med mig om detta innebär att det skulle vara en non qualifying stay och ge 0 poäng.
Denna stay är värd någonstans mellan 35-40k poäng för mig iom att denna promotion ska vara avklarad i och med detta.
Det är bara att maila dem. Det händer alltid mig några ggr per år att det landar som non-qualifying. Säg till att det påverkade din Accelerator samtidigt så fixar de det. Ibland får man maila två ggr då de är lite snabba med standardsvar.
 

palmen

Moderator
Det är bara att maila dem. Det händer alltid mig några ggr per år att det landar som non-qualifying. Säg till att det påverkade din Accelerator samtidigt så fixar de det. Ibland får man maila två ggr då de är lite snabba med standardsvar.
Jo, har precis mailat till dom, lite väl mycket strul på mitt nya ambassador år bara där 50% av bokningarna blivit fel på något sätt.
 

Kris

Medlem
Jo, har precis mailat till dom, lite väl mycket strul på mitt nya ambassador år bara där 50% av bokningarna blivit fel på något sätt.
Ganska störigt. Jag har haft en hel del liknande upplevelser. D.v.s. att man måste skicka mail och påpeka att saker blivit fel eller att kreditering saknas etc. De (IHG) borde hitta någon form av krage att rycka upp sig i...
 
Toppen