Senaste nytt

Nyårserbjudande, 2020 extra poäng

Alf

Medlem
En oanad baksida av det är att på korta sträckor med mycket lokalpendling går folk på fel tåg..
Gick precis ombord för att åka lund-CPH.
Ut flyger tågvärden och försöker stopppa påstigande:
"Vad har ni för biljett what's your ticket" skriker hon om och om igen. Folk börjar plocka upp sina biljetter (oj vad smidig boarding) och visst lyckas hon stoppa ett par med lokaltrafik biljett.
Jag skriker "SJ" tillbaka och tränger mig ombord. Jaja, det var iaf det sista man såg av tågvärden...

Hur hade du tänkt att tågvärden skulle hantera det? Du kan ju inte låta en massa pendlare kliva på ett X2000 tåg.
 

intuition

Medlem
Tägvärden har inga större möjligheter att hantera det alls. Att pendlare stiger på ett X2000 ostraffat är ju en effekt av att SJ beslutat att inte kontrollera biljetterna ombord.

Nu lyckades värden stoppa ett par att boarda via en dörr i vagn 4. Någon kontroll vid de andra 11 dörrarna gjordes däremot inte. Med den vetskapen kanske tågvärden kunde funderat på meningslösheten i sitt skrikande.
 

Jönsson

Medlem
Jag värderar SJ-poängen till cirka 50 kr/1000 poäng
Det beror väl på vilken sträcka du ska nyttja poängen. Vid längre sträckor är poängen mer värda och vid kortare sträckor är de värda mindre. Minst värda är de precis som på flyget om du köper mat och dryck för dem.

Aldrig fattat SJ:s poängindelning är dessa 2020 man får "nivåpoäng" eller?
Blev en bokning som jag ändå skulle göra iaf
De ger både nivåpoäng och poäng att använda.
 
Last edited by a moderator:
Toppen