Senaste nytt

Nyår i Asien, vilken stad?

Jag firade nyår i Hong Kong för två år sedan och jag tyckte det var riktigt bra. Fyrverkerierna som staden anordnar kanske inte var det största jag sett, men det var mycket folk på gatorna och mycket trevlig stämning. Det var bra tryck på de olika pubarna i stan också.

Sen är Hong Kong en mycket trevlig stad som har en lagom värme på vinterhalvåret.

Kanske OT, men... Har du pep, eller någon annan här, tips på nåt bra boende i Chiang Mai över nyår?
Jeg har boet i Chiang Mai i 4 år og kender byen ind og ud. Der er hoteller i alle prisklasser. Omkring nytår er du nødt til at booke da ALT er fyldt op, der kommer mange (også fra BKK) for at fejre nytår her. Du kan ofte få en god rate hvis du lejer for 1 måned.

Jeg har boet i Chiang Mai i 4 år og kender byen ind og ud. Der er hoteller i alle prisklasser. Omkring nytår er du nødt til at booke da ALT er fyldt op, der kommer mange (også fra BKK) for at fejre nytår her. Du kan ofte få en god rate hvis du lejer for 1 måned.

Jaha okej! Låter bra! Har du nåt tips på nåt bra otell då?

Är det galet firande du vill åt så är Filippinerna ett alternativ. De tar nyår på allvar... men vet inte om jag kan rekommendera Manilla eller Cebu City som resmål i sig själva. I övrigt håller jag med Palazzi (även om jag själv nog skulle skippa staden och stanna på stranden).

Är det galet firande du vill åt så är Filippinerna ett alternativ. De tar nyår på allvar... men vet inte om jag kan rekommendera Manilla eller Cebu City som resmål i sig själva. I övrigt håller jag med Palazzi (även om jag själv nog skulle skippa staden och stanna på stranden).

Hade faktiskt inte en aning om att Filippinarna gillade nyår så mycket, men tackar för tipset ! Tycker själv att Cebu City iaf är att föredra före Manilla, som verkligen inte uppskattades av undertecknad.

Tror att trådstartaren får ett trevligt nyår, oavsett vilket av tipsen han väljer. Att stanna i Thailand under nyår ska väl inte heller anses vara fy skam :)

Tror inte att du kommer att bli besviken, jag har tillbringat jul/nyår i Hong Kong de 4 senaste åren och kommer göra det i år igen.
Vad gäller trängsel, så har jag bara upplevt att det är väldigt trång i Lan Kwai Fong, annars inte så farligt. Det enda problem jag upplevt är att det är vansinnigt svårt att få taxi på nyårs natten, om man hittar ledig bil så vill dom ha minst 10ggr vad det normalt kostar.
Men tänk på att Hong Kong kan vara rätt kallt i dec-jan, förra året var det nedåt 8 grader dagtid några dagar.

Du nämnde också poker i Macau, jag spelar inte själv, men vet att det inte spelas speciellt mycket poker i macau. Finns någon annan tråd om det, men kan inte hitta det nu. (sitter ute på landsbygden i Indonesien och internet är allt annat än snabbt här...)

Last edited:
Toppen