Senaste nytt

Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

palmen

Moderator
Har en bokning till Berlin i SAS GO light, utresan går att välja platser gratis, hemresorna via Köpenhamn går ej att välja gratis, kostar mellan 99-179kr. Är diamant. Varit så nu i flera veckor så ingen tillfällig bugg. Fler som stött på detta?
Som EBD ska man alltid kunna välja. Har din status halkat ur på hemresan kanske? Kan vara läge att ringa och be sas fixa seating åt dig.
 

Mr Basic

Medlem
Har en bokning till Berlin i SAS GO light, utresan går att välja platser gratis, hemresorna via Köpenhamn går ej att välja gratis, kostar mellan 99-179kr. Är diamant. Varit så nu i flera veckor så ingen tillfällig bugg. Fler som stött på detta?

Har varit med om att status försvunnit i bokning antingen på ut eller hemresa. Det ser dock rätt ut online att det finns i bokningen. Får hoppas att det bara är ena glitch och att denna förmån inte försvinner.
Kanske inte samma problematik men jag gjorde en bokning i SAS Plus där jag inte fick välja säte (inte ens för en kostnad). Går inte via mina bokningar heller, verkar låst. Intra Europa med A320Neo. Har inte orkat ringa.
När jag senare bokade Plus till MIA fick jag dock välja plats som vanligt.
 

Jim_

Medlem
upload_2022-4-17_23-53-27.png

@Remington Steele, viss förändring kring att kunna reservera en sittplats på SAS Go som EBG/EBD
 

Thornado

Medlem
@Remington Steele, viss förändring kring att kunna reservera en sittplats på SAS Go som EBG/EBD

Fast det där handlar inte om att gratis kunna välja en plats (även om jag måste medge att sättet de skrivit texten på är riktigt dåligt, då man kan tro att det har något med det att göra), utan om att förmånen "alltid garanterad en plats (dvs en flight kan aldrig bli helt fullbokad för dig)" som EBG/D om du bokar innan ovan nämnda tidsperioder före avgång är pausad under sommaren. Denna begränsning har funnits under sommaren åtminstone de senaste 2-3 åren.

Tillfällig förändring av "Garanterad sittplats" för EBG | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 
Toppen