Senaste nytt

Nu kan SAS-kunder använda EuroBonuspoäng vid shopping på nätet

Ja, i sista steget på Boozt så står det att du kan välja mellan att betala direkt, med poäng eller direkt + poäng. Samtidigt hur mycket "Poäng" man tjänar. Fick bekräftelse på mail efter :)
Vad var värdet? Skattejuristen i mig reagerar direkt på att man i praktiken får något som är väldigt nära pengar, här ska man nog vara försiktig om man dragit in poängen via sitt jobb (vilket man iofs bör vara även gällande bonusresor för privat syfte med "jobbpoäng").

Vad var värdet? Skattejuristen i mig reagerar direkt på att man i praktiken får något som är väldigt nära pengar, här ska man nog vara försiktig om man dragit in poängen via sitt jobb (vilket man iofs bör vara även gällande bonusresor för privat syfte med "jobbpoäng").
Det är synd att Skatteverket har världens jobbigaste och småsinta jurister som anställda, hehe. Jag minns de från utbildningen och är inte förvånad var de sedan hamnade i arbetslivet Skämt åsido, så är det dags för Skv att bara utfärda en liknande skrivelse som HMRC så man kan släppa denna omöjliga grej att beskatta flygpoäng: https://www.gov.uk/hmrc-internal-manuals/employment-income-manual/eim21618

Man behöver nog inte vara försiktig alls tror jag. Helt omöjligt för Skatteverket att någonsin gå efter någon om inte informationen kommer direkt från flygbolaget OCH arbetsgivaren, vilket de aldrig kommer lyckas med att få. Det är en totalt teoretisk risk med obetydlig sannolikhet att det faktiskt kommer falla dåligt ut.

Toppen