Tack @Stefan62 för fin recension. Håller helt med dig i dina intryck. Var där i onsdags och tyckte att SAS lyckats riktigt bra. Gillade speciellt den luftiga känsla som man får av hörnfönster och att man kan se ut över avgångshallen - man känner att man är på en flygplats samtidigt som det är lugnt och bekvämt. Detsamma fanns ju i bakre delen av Businessloungen men jag tyckte det var ännu bättre i nya loungen. Det var också bra mat och enda "problemet" var att jag hade lite svårt att få plats med den kycklingsallad som jag plockade ihop själv på den lilla assietten. Det fanns även rosévin - perfekt nu under sommaren. Sedan tror jag att storleken på buffen kommer att minska under mindre hektiska timmar - har svårt att se att man kan hålla maten fräsch med så många och stora fat.
Uppfattade det också som en helt nytt område.Jag uppfattar det som en riktig renovering och ett helt nytt utrymme. Om jag inte uppfattade fel så har gamla guld-delen blivit en del av "vanliga" loungen.
Vet inte riktigt hur man planerar att lösa det. Fanns inga attiraljer där som tydde på att kontrollstation var på gång. När trycket av folk kommer igång så kommer inte skyltar räcka om man verkligen vill separera. Sedan tycker jag att personligen att det är ganska onödigt att dela upp Guld och Plusresenärer - viktigast är att det finns gott om plats. Men det ämnet vet jag varit uppe i andra trådar så jag går inte vidare med den.Betyder det att det numera är kontroll på att man går in i "rätt" del?