Senaste nytt

Nu har rean börjat

Last edited:
Arlanda - San Antonio via London och Dallas(ARN-LHR-DFW-SAT) 18700:- DFW-SAT går i AA F, 30686 Avios och 440TP(silver ett år till klart). Har inte ro att vänta får boka en till senare om det blir billigare och skulle det gå åt andra hållet får man använda poängen till att uppgradera över pölen.

+3740 Avios på BAVisat glömde jag bort ;)

Last edited:
Den som behöver TPs kan ju överväga att boka från Finland där det också är BA rea.
På samma rutt ger CW och CE 80TPs mer T/R än från ARN/GOT/CPH.
ARN-HEL med AY går att köpa för så lite som 612kr T/R i eko och ger ytterligare 2x10TPs.

Har noterat en en förändring i intjäning av TP för WT+ biljetter.

Bokade just GOT-LHR-HKG i april för 9 000 kr i WT+, ett mycket bra pris. Däremot upptäckte jag att resan "bara" ger 200 TP istället för normala 220 TP. Normalt har sträckan GOT-LHR hamnat som Y när man bokar en WT+ och gett 20 TP. Nu ser jag att GOT-LHR vv hamnar boknings/försäljningsklass L som jag aldrig har sett förut och den ger 10 TP. Dock finns den redovisad här. (Någon kanske kan förklara vad LoneX tickets är).

Gjorde även en testbokning för maj -13 med de normala priserna, ca 12 500 kr och även här dyker L upp på sträckan GOT-LHR.

EDIT: Sista dagen på rean är idag.

Mysko, jag testade LAS och då blir det Y och NRT då blir det L :confused:

Har du kollat om det går att uppgradera med poäng?

Jag bokade en resa GOT-LHR-EWR i WT+ för en vecka sedan, resan mellan GOT och LHR blev bokningsklass Y i båda riktningarna. Är det på resorna österut som man ändrat bokningsklasserna?

Jag bokade en resa GOT-LHR-EWR i WT+ för en vecka sedan, resan mellan GOT och LHR blev bokningsklass Y i båda riktningarna. Är det på resorna österut som man ändrat bokningsklasserna?

På Atlantentrafik är Joint Venture med American Airlines och Iberia, så kan det vara olika från andra rutter.

Toppen