Utfallet han ponerade tidigare var i det fall han hade blivit mer än 4h försenad på den första sträckningen/biljetten, och då troligtvis kunnat åberopa ersättning för denna individuellt.Hoppas att du löser det! En obildad killgissning är att €600 inte går att åberopa på två olika biljetter.
Och nu vet du varför....Två. Det gick inte att boka den här biljetten till rimligt pris annars.
Utfallet han ponerade tidigare var i det fall han hade blivit mer än 4h försenad på den första sträckningen/biljetten, och då troligtvis kunnat åberopa ersättning för denna individuellt. [..]
Nej, det var inte alls vad TS ponerade därav mitt ursprungliga inlägg. Det TS skrev var "Ser mörkt ut att hinna. Tänker mig Singapore Airlines imorgon klockan 12.15 istället. Det positiva: Detta borde väl ge 600 euro per person?".
Nu var det inte frågeställningen men hade sällskaplet blivit mer än tre timmar försenad till Frankfurt hade de mycket riktigt varit berättigade till €250 per person.
Om du läser från trådstart så framgår det att första biljetten är GOT-FRA-SIN med LH. Någon intra-europa ersättning för eventuell försening på första benet är inte aktuellt, eftersom hans destination på biljetten är Singapore. Endast ankomsttid dit som spelar roll.Nej, det var inte alls vad TS ponerade därav mitt ursprungliga inlägg. Det TS skrev var "Ser mörkt ut att hinna. Tänker mig Singapore Airlines imorgon klockan 12.15 istället. Det positiva: Detta borde väl ge 600 euro per person?".
Nu var det inte frågeställningen men hade sällskaplet blivit mer än tre timmar försenad till Frankfurt hade de mycket riktigt varit berättigade till €250 per person.
Nja, det fanns väl två biljetter:
GOT-FRA-SIN
SIN-KUL
Den sista flighten är ju mycket riktigt orelevant för EU 261/2004. Men situationen som kan ge 600 EUR är:
Försening på GOT-FRA gör att FRA-SIN missas. Ombokning på något sätt mellan FRA och SIN (för det var ju en genomgående biljett till SIN). Denna ombokning genererar med stor sannolikhet tillräckligt stor försening till SIN för att kunna inkassera 600 EUR.
Om du läser från trådstart så framgår det att första biljetten är GOT-FRA-SIN med LH. Någon intra-europa ersättning för eventuell försening på första benet är inte aktuellt, eftersom hans destination på biljetten är Singapore. Endast ankomsttid dit som spelar roll.