Lång historia.
Har sedan länge bokat familjen till Thailand i februari på 2 separata bokningar i business fast med samma rutt och plan.
detta då jag ville använda en befintlig amex voucher.
Så både SAS och Tallin var inblandat. När bokningen var klar tog Amex över hela bokningen. Jag vet detta då jag var tvungen att boka om hela resan då ett flyg ställdes in. Tallin föreslog redan då att jag skulle åka ekonomi i stället vilket jag vägrade. Tack och lov fick jag till en bokning som de godtog.
I samband med en ny awardbokning där 2 nya vouchers skulle användas har någon lyckats slarva bort en i systemet. Bokningen via Tallin hålls därför på is och jag återgår till Amex och SAS igen för att utreda saken. Jag återkopplar till SAS som håller bokningen och kan se att jag bara använt ett visst antal vouchers samt amex borde veta hur många som ställts ut. (jag har samtliga brev)
Idag ringer SAS och säger att bokningen måste biljetteras och att man bara tar poäng som om 2 vouchers fanns. Detta funkar.
Döm om min förvåning när jag för säkerhetsskull i kväll upptäcker att en av bokningarna till Thailand har annulerats.......
Jag ringer SAS. Får tag i samma person som gjorde bokningen. Hon är förtvivlad och förstår inte vad som har hänt. I systemet står det att man från SAS avdelning har begärt detta till Tallin säger hon samtidigt som hon direkt dementerar detta.
Jag tror henne! Hon låter förtvivlad.
Summa summarum nu saknas det givetvis Awards i business på longhaul sträckorna åt bägge håll.
Jag har kollat Expedia och ser att det finns "köpe" biljetter kvar vilket jag kräver att de ska använda.
Hon bokar sträckorna i ekonomi på samma plan som frugan och dottern och skall återkomma i morgon.
Jag får verkligen ingen bra känsla av detta då hon säger att hon inte kan garantera att dessa kommer kunna uppgraderas till business.
Det känns så förbannat ruttet nu, jag har redan visat barnen platserna på det stora A380 planet samt Jumbon vi skall flyga med osv
Jag vill verkligen ha resan som den är.
Vad har jag för rättigheter här?
Har sedan länge bokat familjen till Thailand i februari på 2 separata bokningar i business fast med samma rutt och plan.
detta då jag ville använda en befintlig amex voucher.
Så både SAS och Tallin var inblandat. När bokningen var klar tog Amex över hela bokningen. Jag vet detta då jag var tvungen att boka om hela resan då ett flyg ställdes in. Tallin föreslog redan då att jag skulle åka ekonomi i stället vilket jag vägrade. Tack och lov fick jag till en bokning som de godtog.
I samband med en ny awardbokning där 2 nya vouchers skulle användas har någon lyckats slarva bort en i systemet. Bokningen via Tallin hålls därför på is och jag återgår till Amex och SAS igen för att utreda saken. Jag återkopplar till SAS som håller bokningen och kan se att jag bara använt ett visst antal vouchers samt amex borde veta hur många som ställts ut. (jag har samtliga brev)
Idag ringer SAS och säger att bokningen måste biljetteras och att man bara tar poäng som om 2 vouchers fanns. Detta funkar.
Döm om min förvåning när jag för säkerhetsskull i kväll upptäcker att en av bokningarna till Thailand har annulerats.......
Jag ringer SAS. Får tag i samma person som gjorde bokningen. Hon är förtvivlad och förstår inte vad som har hänt. I systemet står det att man från SAS avdelning har begärt detta till Tallin säger hon samtidigt som hon direkt dementerar detta.
Jag tror henne! Hon låter förtvivlad.
Summa summarum nu saknas det givetvis Awards i business på longhaul sträckorna åt bägge håll.
Jag har kollat Expedia och ser att det finns "köpe" biljetter kvar vilket jag kräver att de ska använda.
Hon bokar sträckorna i ekonomi på samma plan som frugan och dottern och skall återkomma i morgon.
Jag får verkligen ingen bra känsla av detta då hon säger att hon inte kan garantera att dessa kommer kunna uppgraderas till business.
Det känns så förbannat ruttet nu, jag har redan visat barnen platserna på det stora A380 planet samt Jumbon vi skall flyga med osv
Jag vill verkligen ha resan som den är.
Vad har jag för rättigheter här?