Senaste nytt

Nu blir det enklare att välja sittplats på SJs snabbtåg

Nej. Nattåg till övre Lappland en gång om året. I övrigt har jag nog bara åkt X2000 en tur och retur-resa sedan de tågen infördes. Ser inte nyttan med att åka tåg. Antingen flyger man någonstans eller så stannar man hemma ;)

Tillbringar däremot ofantliga mängder timmar per år på Stockholms pendeltåg så jag fyller upp min kvot av åkande på Trafikverkets järnvägsinfrastruktur ;)

Det funkar faktiskt inte riktigt på flyget. SJ har, precis som MTR, lagt in restriktioner i vilka platser som visas. Därför visas inte ALLA lediga platser på tåget, utan ett urval olika kategorier. Detta för att kunna erbjuda platser för sällskap som reser tillsammans och liknande. Och såklart för att inte konkurrenterna ska kunna se beläggningen så himla lätt.

Man kan dock fortfarande prova att boka sina favoritplatser manuellt i bokningsdialogen om man vill.

Det står på SJ:s sida att "Den som har en särskild favoritplats kan precis som tidigare ange vagnsnummer och plats för att boka just denna."

Men var gör man det?
Jag kan bara se vagnskissen och vissa platser som är tillgängliga. Var har dom gömt funktionen för att välja specifik vagn och plats?
Någon som vet?

Det står på SJ:s sida att "Den som har en särskild favoritplats kan precis som tidigare ange vagnsnummer och plats för att boka just denna."

Men var gör man det?
Jag kan bara se vagnskissen och vissa platser som är tillgängliga. Var har dom gömt funktionen för att välja specifik vagn och plats?
Någon som vet?
Det går om man bokar via SJs app.

Toppen