Senaste nytt

Nu blir det bantning för en del som vill åka business med Thai B787-9

Hachans

Medlem
Jag vet inte om man skall skratta eller gråta av en sådan miss av ett flygbolag. Det är visserligen små personer i Asien men bolaget flyger ju även dit det finns fullvuxna personer. Själv klarar jag mej, då jag ligger strax under gränsen. Det kan bli svårt för den amerikanska storleken.

Thai Airways tillåter inte överviktiga i affärsklass | Allt om Resor

Aha. Det var därför bältet är så himla kort. Flög business i C med Thai häromdagen och reagerade på det. Dock noterade jag att även Austrian hade väldigt korta bälten i business, så inget unikt för Thai precis.
 

ekf

Medlem
Från flygbolaget understryker man att de passagerare som nöjer sig sig med att resa i turistklass får vara så "vida som de önskar".
Jag hoppas att det där är en journalistisk felöversättning, eller att de erbjuder extra breda personer att köpa extra säte... Allt annat drabbar ju övriga passagerare...
 

Jönsson

Medlem
Storlek 56 stod det i artikeln, vet inte vad det innebär.

Det finns ju förlängningsdelar man kan koppla på. Har sett det på andra plan när bältet inte räckt till
På tror det var SK542 för ett par veckor sedan fungerade inte bältesspännet på 3C. Bad CC om hjälp men de kunde inte lösa problemet så jag ombads byta stol. Då kom jag på att låna den vänstra delen från 3B som var tom. Räckte precis fram om jag släppte efter nästan hela bälteslängden. Godkändes med ett skratt och jag fick sitta kvar. :)
 

LinuxSam

Medlem
Jag, som är av modellen stor, brukar flyga business just för att det är bekvämare för mig och jag ger inte obehag för någon medpassagerare. Måste jag flyga ekonomi försöker jag välja ett säte vid mittgången så att jag kan luta ut och ge stolsgrannen armstödet. Det fungerar ju så länge ingen ska gå förbi. Som tur är, fungerar SAS business för mig. Även Lufthansa first och ANA first har fungerat bra... :)
 

FFS

Medlem
– Av säkerhetsskäl förbehåller vi oss rätten att neka biljetter i affärsklass till passagerare med midjemått större än 56, och dem som vill resa med en bebis i knät, sade han vidare.
Det är ingen smart idé att ha sin bebis under samma säkerhetsbälte. Det blir nog bara mos av det stackars barnet om bältet faktiskt behövs.
Det vanliga är ju att använda ett separat bälte som kopplas ihop med det vanliga bältet. ...men det kräver inte att det vanliga bältet är extra långt.
Det känns som att den som uttalat sig inte vet vad han pratar om.
 
Toppen